شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 8111
تاریخ انتشار: 05 آذر 1392 19:29
مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا:

هیچ جایزه‌ای به فوتبال ایران تعلق نگرفت

مراسم معرفی بهترین‌های قاره امروز در شرایطی در کوالالامپور مالزی برگزاری شد که ایران در شش بخش نامزد کسب جایزه بود. برترین بازیکن فوتبال (جواد نکونام)، برترین بازیکن فوتسال (حسین طیبی)، برترین تیم فوتبال، برترین تیم فوتسال، برترین باشگاه فوتسال (گیتی‌پسند) و برترین کمک‌داور (حسن کامرانی‌فر) عناوینی است که ایرانی‌ها برای کسب آن شانس دارند. بدون تردید مهم‌ترین جایزه این مراسم عنوان مرد سال آسیاست که کاپیتان تیم‌ملی ایران می‌توانست در اواخر سال‌های فوتبال خود آن را تصاحب کند که از آن بازماند.


به گزارش راه مردم، مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا بعد از ظهر امروز در هتل "مندرین" شهر کوالالامپور برگزار شد. در این مراسم علی کفاشیان و جواد نکونام به همراه برخی دیگر از مسئولان و نمایندگان فوتبال ایران حضور دارند. مهدی مهدوی کیا هم به عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور داشت که در بخشی از برنامه توسط مجری به او خیر مقدم گفته شد و از سوی حضار تشویق شد.


مراسم انتخاب برتری های فوتبال آسیا با ارائه گزارشی از نحوه آموزش در قاره کهن و کشورهای در حال توسعه آغاز شد و تلاش های صورت گرفته برای توسعه فوتبال در آسیا به نمایش درآمد.


علی کفاشیان که سال گذشته عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا را از ان خود کرده بود تعجب همگان در ایران را برانگیخته بود در مراسم امشب دستش از رسیدن به حتی یک جایزه هم بازماند. روابط خوب او با رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا این گمانه را قوت داده بود که فوتبال ایران امشب حداقل یک یا دو جایزه را از آن خود خواهد کرد. آن هم در جایی که نامزدی ایران در سه بخش مربوط به فوتسال می‌شد که ایران سال‌هاست قدرت برتر آسیاست. با این حال در پایان این مراسم فوتبال ایران از دست‌یابی به حتی یک جایزه هم بازماند و بیشتر جوایز راهی شرق و جنوب شرق آسیا شد.

ژوزف سپ بلاتر مهمان ویژه این مراسم بود.



گزارش لحظه به لحظه مراسم:


16:15  فدراسیون فوتبال چین جایزه بازی جوانمردانه سال را از آن خود کرد.


16:20  تیم ملی فوتسال تایلند جایزه بهترین تیم ملی فوتسال آسیا را از آن خود کرد. تیم ملی کشورمان از دست‌یابی به جایزه در این بخش بازماند. این نخستین ناکامی فوتبال کشورمان در مراسم امشب بود.



16:25  بنجامین ویلیامز استرالیایی هم توانست بهترین داور سال فوتبال آسیا لقب گیرد. او در این رقابت نواف عبدالله از بحرین و یوئیچی نیشی مورا از ژاپن را در کنار خود می دید.


16:28  یاماگیشی داور زن ژاپنی هم توانست جایزه بهترین داور زن فوتبال آسیا را از آن خود کند. دو داور از تایلند و مالزی هم از سوی AFC به عنوان دیگر نامزدهای این بخش معرفی شده بودند که دستشان از رسیدن به جایزه سال کوتاه ماند.


16:30   در بخش بهترین تیم باشگاهی فوتسال آسیا این تیم چجونبوری تایلند بود که جایزه AFC را از آن خود کرد و گیتی پسند اصفهان از رسیدن به آن باز ماند.


16:33  حسن کامرانی‌فر از دست‌یابی به عنوان بهترین کمک داور فوتبال آسیا محروم شد. AFC در این بخش ناگی توشیوکو از ژاپن را لایق دریافت جایزه دانست. به این ترتیب تا کنون کاندیداهای ایران در سه رشته از شش رشته از دستیابی به عنوان سال آسیا بازماندند.


16:35 آلیسون فلاین دومین جایزه سال آسیا را نصیب جامعه داوری استرالیا کرد. در بخش بهترین کمک داور زن آسیا AFC آلیسون فلاین را به عنوان بهترین کمک داور زن فوتبال آسیا برگزید.


16:38 ناماگوتو بازیکن ژاپنی تیم فوتبال اینتر میلان نخستین جایزه بهترین بازیکن لژیونر آسیا را از آن خود کرد. کیسوکه هوندا دومین بازیکن ژاپنی بود که نامزد دریافت این جایزه بود. بازیکن تیم زسکا مسکوی روسیه به همراه سون هیونگ مین بازیکن کره‌ای بایرلورکوزن دیگر نامزدهای این بخش جایزه سال آسیا بودند.


16:40  لوئیس سیلوا گیلرمو  بازیکن برزیلی تیم فوتبال گوانگژو جایزه بهترین بازیکن خارجی آسیا را از آن خود کرد. دژان دامیانوویچ بازیکن اف‌سی سئول و داریو کونکا از گوانگژو دیگر نامزدهای این بخش بودند.


16:43 سوپهارت بازیکن تیم فوتسال چونبوری و تیم ملی تایلند توانست دومین جایزه فوتسال این کشور را از آن خود کند و عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا را از آن خود کند. به این ترتیب سومین جایزه هم از کف فوتبال ایران رفت و حسین طیبی بازیکن تیم ملی ایران و تیم گیتی پسند از دست‌یابی به این جایزه بازماند.


16:49  فدراسیون فوتبال ژاپن جایزه سال را برای توجه به فوتبال پایه و توسعه مدارس فوتبال از آن خود کرد. فدراسیون‌های فوتبال هند و ویتنام از دیگر نامزدهای این بخش بودند.



17:00  جایزه الماس آسیا به دکتر چونگ مونگ جون از کره جنوبی اهدا شد. مونگ جون رئیس ویشین اتحادیه فوتبال کره جنوبی و معاون رئیس فیفا است و نقش بالایی در توسعه فوتبال در آسیا داشت. دکتر مونگ جون سخنرانی طولانی در این بخش ارائه داد.


17:36 تیم فوتبال گوانگژوی چین هم جایزه بهترین تیم باشگاهی سال را از آن خود کرد تا سهم فوتبال چین از جایزه سال آسیا هم دو جایزه شود.


17:42 تیم ملی فوتبال زیر 19 سال زنان کره شمالی برنده جایزه بهترین تیم ملی سال آسیا شد. تیم ملی زیر 16 سال ژاپن و زیر 16 سال کره جنوبی از دیگر نامزدهای این بخش بودند.


17:43  تیم ملی زیر 20 سال عراق هم برنده جایزه بهترین تیم ملی مردان سال شد تا تیم ملی کشورمان از رسیدن به این عنوان باز بماند. تیم‌های ملی ایران و ژاپن از دیگر رقیبان عراق در این بخش بودند.


17:46   آساکو تاکموتو از ژاپن برنده جایزه بهترین مربی سال زنان فوتبال آسیا شد. اسراتوگیوان از تایلند و هوآنگ سان از کره جنوبی دیگر نامزدهای این بخش بودند.


17:48  در جایی که دو مربی از کره جنوبی و یک مربی از عراق حضور داشتند این چویانگ سو بود که جایزه بهترین مربی مرد سال آسیا را از آن خود کرد.


17:51  جانگ سل جی از کره جنوبی عنوان بهترین بازیکن جوان سال زنان آسیا را از ان خود کرد.


17:53  علی عدنان بازیکن تیم زیر 20 سال عراق آسیا هم توانست عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را از آن خود کند.


17:59  جواد نکونام از دست‌یابی به عنوان بهترین بازیکن بازماند. ژنگ ژی بازیکن تیم فوتبال  گوانگژوی چین توانست عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا را از آن خود کند. در این بخش از هر سه نامزد این بخش تقاضا شد تا به روی سن بروند جواد نکونام بعد از دست دادن با مهدی مهدوی کیا به روی سن امد اما نامی که از داخل پاکت اعلام شد نام بازیکن تیم ملی چین بود تا فوتبال چین سومین جایزه خود را در مراسم امشب از آن خود کند.



نامزدها و نتایج برترین‌های فوتبال آسیا در بخش‌های مختلف به این شرح است:



* فدراسیون جوانمرد سال

1- فدراسیون فوتبال چین

2- فدراسیون فوتبال ژاپن

3- فدراسیون فوتبال کره جنوبی


برنده: فدراسیون فوتبال چین







* تیم ملی فوتسال سال

1- تیم ملی ایران

2- تیم ملی تایلند

3- تیم ملی ژاپن


برنده:تیم ملی تایلند





* برترین تیم باشگاهی فوتسال

1- چونبوری - تایلند

2- گیتی‌پسند - ایران

3- ناگویا - ژاپن


برنده: چونبوری - تایلند





* داور سال مردان

1- بنجامین ویلیامز – استرالیا

2- نواف عبدالله – بحرین

3- یوئیچی نیشی مورا – ژاپن


برنده: بنجامین ویلیامز – استرالیا





* داور سال زنان

1- کامنوئنگ – تایلند


2- ریتا قانی – مالزی

3- یاماگیشی ساکی کو – ژاپن



برنده: یاماگیشی ساکی کو – ژاپن




* کمک داور سال مردان

1- حسن کامرانی فر - ایران

2- ناگی توشیوکو – ژاپن

3- ساگارا – ژاپن



برنده: ناگی توشیوکو – ژاپن






* کمک داور سال زنان

1- آلیسون فلاین – استرالیا

2- سارا هو – استرالیا

3- تشیروگی – ژاپن



برنده: آلیسون فلاین – استرالیا




* برترین بازیکن لژیونر سال

1- کیسوکه هوندا – ژاپن / زسکا مسکو

2- سون هیونگ مین – کره جنوبی / بایرلورکوزن

3- یوتو ناگاتومو – ژاپن / اینتر


برنده: یوتو ناگاتومو – ژاپن / اینتر




* برترین بازیکن خارجی سال

1- داریو کونکا – گوانگژو

2- دژان دامیانوویچ – اف سی سئول

3- لوئیس سیلوا گیلرمو – گوانگژو



برنده: لوئیس سیلوا گیلرمو – گوانگژو




* برترین بازیکن فوتسال سال

1- حسین طیبی – ایران / گیتی‌پسند

2- کائورو موریوکا – ژاپن / ناگویا

3- سوپهارت - تایلند / چونبوری




برنده: سوپهارت - تایلند / چونبوری




* توجه به مدارس فوتبال سال

1- فدراسیون فوتبال هند

2- فدراسیون فوتبال ژاپن

3- فدراسیون فوتبال ویتنام



برنده: فدراسیون فوتبال ژاپن






* برترین باشگاه سال

1- اف سی سئول – کره جنوبی

2- گوانگژوی – چین

3- الکویت – کویت




برنده: گوانگژوی – چین









* تیم برتر سال زنان

1- تیم ملی زیر 19 سال کره شمالی

2- تیم ملی زیر 16 سال ژاپن

3- تیم ملی زیر 19 سال کره جنوبی



برنده: تیم ملی زیر 19 سال کره شمالی







* تیم برتر سال مردان

1- تیم ملی زیر 20 سال عراق

2- تیم ملی ایران

3- تیم ملی ژاپن



برنده: تیم ملی زیر 20 سال عراق







* برترین مربی مرد سال

1- چویانگ سو – کره جنوبی

2- حاکم شکیر – عراق

3- جون سونگ چون – کره جنوبی



برنده: چویانگ سو – کره جنوبی





* برترین مربی سال زن

1- آساکو تاکموتو – ژاپن

2- اسراتوگیوان – تایلند

3- هوآنگ سان – کره جنوبی




برنده: آساکو تاکموتو – ژاپن





* بازیکن برتر جوان سال زنان

1-‌ جانگ سل جی – کره جنوبی

2- وانگ شوآینگ – چین

3- هینا سوگیتا – ژاپن



برنده:جانگ سل جی – کره جنوبی







* بازیکن برتر جوان سال مردان

1- ابوس بک ماخستالیف – ازبکستان

2- علی عدنان – عراق

3- کونچانگ هوون – کره جنوبی


برنده: علی عدنان – عراق





* بازیکن برتر سال

1- ها دائه سانگ – کره جنوبی

2- جواد نکونام – ایران

3- ژنگ ژی – چین


برنده: ژنگ ژی – چین




هیچ جایزه‌ای به فوتبال ایران تعلق نگرفت


منبع: تابناک

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر