جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 76300
تاریخ انتشار: 05 ارديبهشت 1401 09:41
نصیری در شرایطی به‌صورت رسمی از ایران مهاجرت کرده تا برای جمهوری آذربایجان رقابت کند که پیش‌تر یک‌بار چنین تصمیمی گرفته بود، ولی با وعده مسئولان ایرانی از این تصمیم منصرف شد. آن‌طورکه از خبر‌ها و واکنش‌های موجود پیداست، نصیری به خاطر دریافت حقوق ماهانه ۵۰۰ دلار از ایران مهاجرت کرده است.
این روز‌ها ورزش ایران در شوک مهاجرت یکی دیگر از ورزشکاران حرفه‌ای است. بهمن نصیری نفر اول تیم ملی روئینگ ایران که پیش از این موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو هم شده بود، به تازگی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است. از نصیری به‌عنوان یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال رقابت‌های آسیایی پیش‌رو زیر پرچم ایران یاد می‌شد، ولی او در تصمیمی که ظاهرا از قبل گرفته بود، از ایران مهاجرت کرد.

این خبر چند روز پیش و پس از استوری‌های متعدد ملی‌پوشان قایقرانی فاش شد. آن‌ها با حضور در فرودگاه برای خداحافظی با بهمن نصیری، برایش آرزوی موفقیت کردند. هرچند تعدادی از آن‌ها هم از اینکه مسئولان ورزش ایران به استعداد‌هایی مانند نصیری رسیدگی نمی‌کنند، گلایه کرده بودند. نصیری پیش‌تر در جریان کسب سهمیه المپیک موفق به اخذ این مورد شد، ولی از آنجا که فدراسیون فقط می‌توانست یک ورزشکار را به توکیو اعزام کند، این سهمیه در اختیار نازنین ملایی قرار گرفت.

نصیری در شرایطی به‌صورت رسمی از ایران مهاجرت کرده تا برای جمهوری آذربایجان رقابت کند که پیش‌تر یک‌بار چنین تصمیمی گرفته بود، ولی با وعده مسئولان ایرانی از این تصمیم منصرف شد. آن‌طورکه از خبر‌ها و واکنش‌های موجود پیداست، نصیری به خاطر دریافت حقوق ماهانه ۵۰۰ دلار از ایران مهاجرت کرده است.

این موضوع سرآغازی برای یک فاجعه جدید است که ورزشکاران نخبه ایرانی را وادار به مهاجرت می‌کند. در مورد بهمن نصیری، اما به نظر می‌رسد بیش از آنکه مسائل فنی و مرتبط با تیم ملی در میان باشد، بی‌کاری تأثیرگذار بوده است. مسئولان تیم ملی گفته‌اند به او بار‌ها وعده استخدام در شرکت‌های مختلف داده شده، ولی هر بار به دلیلی این امر محقق نشده است. در تازه‌ترین واکنش، علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی به مهاجرت بهمن نصیری به کشور آذربایجان پرداخته و گفته است: چندین بار با مسئولان صحبت کردم. نصیری مشکل کار داشت و با مسئولان مطرح کردیم. دوستان وزارت نفت در نهایت این کار را انجام دادند و قرار شد نیمه دوم اردیبهشت او استخدام شود، ولی با برنامه‌ریزی‌ای که کرده بود و بدقولی‌هایی که از مدیران استان دیده بود، فکر کرد باز هم انجام نمی‌شود. قبل از آن چند بار مکاتبه کرده بودیم، ولی انجام نشد و در نهایت او مانند سایر نخبگان رفت.

سهرابیان همچنین گفت: برای نصیری و همه قایقرانان هزینه زیادی شده تا به اینجا برسند. استخدام نصیری و پرداخت حقوق عرف، ضرر و زیان کمتری داشت تا اینکه آذربایجان مفت و بدون هزینه از راه برسد و با پرداخت ۵۰۰ دلار او را به کار بگیرد. نصیری چیز زیادی نمی‌خواست، فقط شغل می‌خواست.

رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: کشور چین مدال طلا را در بازی‌های آسیایی کسب می‌کند، اما نصیری می‌توانست روی سکو برود و برای ایران مدال نقره بگیرد. درست است ژاپن سرمایه زیادی در رویینگ گذاشته، ولی بچه‌های ما هم توانمندی خود را نشان دادند. نصیری رفت، ولی کاش برنامه‌ریزی شود که سایر ورزشکاران با این مشکل روبه‌رو نشوند.

آن‌طورکه از شواهد امر پیداست برای بهمن نصیری به غیر از شرکت نفت با آتش‌نشانی و شرکت توسعه هم مذاکراتی برای استخدام شده بود، ولی هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است. جالب است که رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرده بودجه استخدام بهمن نصیری را از نوبخت هم گرفته بوده است: «من بودجه استخدام او را از دکتر نوبخت گرفتم و مکاتبه شد با استان او و تأمین اعتبار استخدام او از طرف نوبخت اعلام شد، ولی باز هم پاسخ نه شنید. اگر نصیری پسر خودشان بود بازهم این‌گونه او را دل‌شکسته می‌کردند؟ رهبر معظم انقلاب امسال را سال رفع موانع نام‌گذاری کردند، این هم یک مانع است که باید برداشته شود. افراد باید فکر کنند این جوانان هم دختران و پسران خودشان هستند».

منبع: روزنامه شرق
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر