جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 74389
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1400 22:28
سیدابراهیم رئیسی، «مهدی اخوان بهابادی»، «محمد خوانساری» و «محمد کاظمی فرد» را به عنوان اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.
رئیس‌جمهور در احکامی جداگانه، اخوان بهابادی، خوانساری و کاظمی فرد را به عضویت شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

به گزارش تسنیم، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با استناد به بند 18 ماده 4 اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که به ترکیب اعضای این شورا اشاره دارد، «مهدی اخوان بهابادی»، «محمد خوانساری» و «محمد کاظمی فرد» را به عنوان اعضای حقیقی شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات وظیفه تعیین خط مشی های اجرایی در قلمرو فناوری اطلاعات به جهت توسعه و استقرار دولت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه های توسعه بخش های مختلف در چارچوب سیاست های کلی نظام، مصوبات شورایعالی فضای مجازی و قوانین مربوطه را برعهده دارد.

نظارت مستمر بر پیشرفت برنامه های توسعه دولت الکترونیک و گسترش کاربری فناوری اطلاعات در کشور و ارائه گزارش های دوره ای به مجلس شورای اسلامی، شورایعالی فضای مجازی و هیأت وزیران، بخشی از وظایف این شورا به ریاست «رئیس جمهور» است.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس جمهور خطاب به این افراد آمده است «با عنایت به مراتب تعهد و تخصص جنابعالی، انتظار دارد ضمن حضور فعال در جلسات شورا با اتخاذ سیاست ها و برنامه های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات در استقرار و توسعه دولت الکترونیک و فراهم کردن زمینه های گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور کوشا باشید.»

در سوابق اخوان بهابادی که اکنون مدیرعامل همراه اول است، «ریاست هیأت مدیره همراه اول»، «قائم مقامی رئیس سازمان صداوسیما در امور فناوری و رسانه های نوین»، «دبیری شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی»، «عضویت حقیقی شورای عالی فضای مجازی»، «معاونی آموزش و پژوهش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «ریاست مرکز تحقیقات مخابرات ایران» به چشم می خورد.

محمد خوانساری در حال حاضر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

وی دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و ریاست پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران را در پرونده کاری خود دارد.

محمد کاظمی فرد نیز که اکنون سکان هدایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه را برعهده دارد و در واقع جایگزین عیسی زارع پور (وزیر فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات) در این قوه است، دارای مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان است.

وی پیش‌تر در سمت «معاون امور سامانه ها و هوش قضایی» مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مشغول به کار بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر