پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 71834
تاریخ انتشار: 18 آبان 1400 22:26
بدهی خارجی ایران در پایان شهریور امسال،‌ به رقم ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار رسیده است.
 ایسنا: گزارش جدید بانک مرکزی از گزیده آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان شهریور ماه سال جاری به رقم ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار رسیده است.

میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور دو میلیارد و ۴۵۷ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز شش میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر، معادل یورویی بدهی خارجی ایران معادل هفت میلیارد و ۷۰۳ میلیون یورو است که پنج میلیارد و ۶۰۷ میلیون یورو از این میزان، حجم بدهی‌های میان مدت و بلندمدت بوده و دو میلیارد و ۹۶ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه مدت است.

این در حالی است که میزان بدهی خارجی کشور در پایان شهریورماه سال گذشته معادل ۹ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز هفت میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار اعلام شده است. 

البته این شاخص در پایان سال گذشته نیز معادل ۹ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار بوده و میزان بدهی‌های کوتاه مدت کشور یک میلیارد و ۹۶۶ میلیون دلار و بدهی‌های بلند مدت ایران نیز هفت میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار بوده است. 

بنابراین، میزان بدهی‌های خارجی کشور در پایان شهریورماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۷ درصد و پایان سال گذشته ۱.۲ درصد با کاهش مواجه شده است. 

 گفتنی است که بدهی خارجی مجموعه تعهدات ایجاد شده در نتیجه گشایش اعتبار اسنادی تسهیلات دریافتی از بانک جهانی و سایر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی همچنین تامین مالی پروژه‌های از طریق فاینانس، پیش فروش نفت و اوراق قرضه بین المللی را در بر می‌گیرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر