شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 7148
تاریخ انتشار: 09 آبان 1392 17:02
اجلاس اگزيم‌بانکهاي اسلامي برگزار مي شود
به گزارش راه مردم به نقل از خبرگزاري آريا- مهندس نعمت‌زاده گفت: اگزيم بانک ايران در آينده نزديک اجلاس بانک‌هاي صادرات- واردات کشورهاي اسلامي را به منظور افزايش همکاري‌ها و تعاملات بانکي اين کشورها برگزار مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا ،وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه نمايشگاه تجاري کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اسلامي که با حضور معاون اول و رئيس دفتر رئيس جمهور کشورمان و همچنين تني چند از وزراي اقتصادي و روساي اتاق بازرگاني‌هاي کشورهاي اسلامي برگزار شده بود گفت: همکاري تنگاتنگ بين کشورهاي اسلامي که همزمان عضو اتحاديه هاي مختلف نيز هستند در ارتقا سطح تجارت بين کشورها نقش بسزايي دارد.
مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در اين همايش با اشاره به سخنان دکتر نهاونديان، رئيس اتاق بازرگاني ايران، مبني بر لزوم برقراري روابط مستقيم بانکي ميان کشورهاي اسلامي گفت: بانک توسعه صادرات ايران (EDBI) در صدد برگزاري اجلاس اگزيم بانک (بانک صادرات واردات) بين کشورهاي اسلامي در آينده اي نزديک است که اين امر به توسعه مناسبات ميان کشورهاي اسلامي کمک بسياري خواهد کرد .
وي با تشکر از اين اقدام بانک توسعه صادرات ايران، از فعالان بخش خصوصي کشورهاي اسلامي خواست تا اگزيم بانک‌ کشورشان را براي مشارکت در اين کنفرانس و تقويت منابع مالي و اعتباري تشويق کنند.
وزير صنعت، معدن و تجارت کشورمان تقويت منابع مالي و اعتباري بانک توسعه اسلامي (IDB) را عاملي ديگر در افزايش مبادلات بين اعضاي اين کشورها دانست و گفت: تقويت منابع مالي اين بانک به به دستيابي اهداف ارائه تسهيلات اعتباري به کشورهاي اسلامي کمک مي کند.
مهندس نعمت‌زاده تصريح کرد: بانک توسعه اسلامي به اعطاي تسهيلات اعتباري به جهت مبادله کالا و خدمات و سرمايه گذاري بين کشورهاي اسلامي اقدام مي کند به‌گونه اي  باشد که بتواند تسهيلات از محل قراردادهاي کوتاه مدت بانک توسعه اسلامي (ITFO) و  طرح تامين مالي صادرات (EFS)  را در سطحي که مورد انتظار است را به اجرا در آورد.
چهاردهمين نمايشگاه تجاري کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اسلامي، پانزدهمين نشست بخش خصوصي براي گسترش تجارت و سرمايه گذاري مشترک و هفتمين مجمع زنان بازرگان کشورهاي اسلامي، سرمايه گذاري مشترک کشورهاي اسلامي با حضور 150 شرکت خارجي و 405 شرکت داخلي که به عرضه توانمندي هاي توليدي و صادراتي خود را مي‌پردازند از ششم تا دهم آبان ماه جاري در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي داير است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر