چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 71205
تاریخ انتشار: 30 مهر 1400 23:57
اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد ولذا هیچ بهانه‌ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: مجلس وقتی مجلس حکومت اسلامی است که مانند حضرت امیر که خود قانونگذار بود، اما در بازار حضور پیدا می‌کرد، مجلس باید به بازار و اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و تبریک این ایام در سخنانی، بیان داشتند: آن ایام کوتاهی که حکومت به دست ائمه (ع) بود، آنان مانند یک انسان کامل حکومت کردند. چرا که این مطلب از آموزه‌های خود انبیا و ائمه اطهار (ع) است که ابتدا خود را بشناسید و سپس حکومت کنید.

ایشان اذعان داشتند: این قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه کاملا برگرفته از قوای سه گانه درونی خود انسان است؛ انسان در درون خود سه قوه اندیشه، انگیزه و نفس لوامه دارد و این سه قوه تحت سایه رهبری یک رهبر یعنی روح انسان و انسانیت او عمل می‌کنند لذا فرمودند خود را بشناس تا تفکیک قوا را درک کنی و سپس کشور را اداره کن و بدانید همه این قوا برای یک پیکرند، آنگاه هر قوه، دیگر قوا را از خود می‌دانند و خود را با او هماهنگ می‌کند و از اختلاف پرهیز می‌کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به لزوم هماهنگی میان قوای سه گانه کشور خاطرنشان کردند: اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد ولذا هیچ بهانه‌ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: مجلس وقتی مجلس حکومت اسلامی است که مانند حضرت امیر که خود قانونگذار بود، اما در بازار حضور پیدا می‌کرد، مجلس باید به بازار و اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد؛ حضرت امیر خود قانونگذار بود، اما با این حال خود با تازیانه‌ای در دست در بازار می‌گشت و بر اجرای قانون نظارت می‌کرد، نه اینکه بزند بلکه قدرت خود و عاقبت تخلف از قانون را گوشزد می‌کرد.

مرجع تقلید شیعیان تاکید داشتند:، چون همه قوا اعضای یک حقیقتند هیچ قوه‌ای نمی‌تواند بگویند فلان مشکل یا مساله کشور به من مربوط نیست. بلکه باید به سهم خود در حل مشکل ورود پیدا کند و به قوای دیگر یاری برساند.

در ابتدای این جلسه دکتر قالیباف در سخنانی گزارشی از فعالیت‌های مجلس به ویژه در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور ارائه نمود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر