سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 71030
تاریخ انتشار: 26 مهر 1400 00:51
بانک مرکزی با درخواست بانک کارآفرین برای مشارکت در تاسیس یک شرکت تامین سرمایه و یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط این بانک و یا شرکت­ های وابسته به آن موافقت کرد.
بانک مرکزی با تاسیس شرکت تامین سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط بانک کارآفرین موافقت کرد.

بانک مرکزی با درخواست بانک کارآفرین برای مشارکت در تاسیس یک شرکت تامین سرمایه و یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط این بانک و یا شرکت­ های وابسته به آن موافقت کرد.

مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی بر اساس بخشنامه "ضوابط ناظر بر تملک سهام شرکت تامین سرمایه و واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی" این مجوز را صادر کرده است.

گفتنی است، دریافت مجوزهای جدید بانک کارآفرین بر اساس برنامه تکمیل زنجیره ارزش گروه کارآفرین است. همچنین بانک کارآفرین به عنوان نخستین بانکی است که از زمان ابلاغ دستورالعمل مربوط به ضوابط ناظر بر تملک سهام شرکت تامین سرمایه و واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی، موفق به دریافت این مجوز از بانک مرکزی شده است.

بانک مرکزی دوازدهم خردادماه سال جاری با ابلاغ مصوبه هیات عامل بانک مرکزی در خصوص تملک واحدهای سرمایه گذاری یک صندوق سرمایه گذاری (اختصاصی بازرگردانی) و همچنین تملک سهام یک شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه و با رعایت حدود مقرر در دستورالعمل تعیین شده و همچنین ضوابط اجرایی تعیین شده توسط هیات عامل بانک مرکزی، موافقت کرد.

بانک کارآفرین نخستین بانکی است که موفق به رعایت دستورالعمل ۱۳ ماده ای هیات عامل بانک مرکزی در اینباره شده و اولین مجوز را در نظام بانکی کشور دریافت کرده است.

در ماده اول دستورالعمل بانک مرکزی آمده است: تملک سهام شرکت تامین سرمایه توسط بانک ها یا موسسات اعتباری غیربانکی و اشخاص تابعه آنها با رعایت دستورالعمل سرمایه گذاری در اوراق بهادار، پس از اخذ موافقت قبلی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر