جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 71028
تاریخ انتشار: 26 مهر 1400 00:47
صورتهای مالی که توسط حسابرسان مورد تایید قرار گرفته و بدون کمترین مغایرت و با مهر قبولی منتشر شده است، نشان دهنده وضعیت رو به رشد بانک سینا دارد.
بانک سینا در سال 99 یکی از جمله بانک‌های موفقی بوده که توانسته علاوه بر شناسایی سود قابل توجه، وضعیت خوبی را در فضای کسب و کار خود رقم زده وضعیت بنیادی خود از جمله کفایت سرمایه و وضعیت تسهیلات دهی خود را ارتقا دهد.

صورتهای مالی که توسط حسابرسان مورد تایید قرار گرفته و بدون کمترین مغایرت و با مهر قبولی منتشر شده است، نشان دهنده وضعیت رو به رشد بانک سینا دارد.

یکی از مهمترین موضوعی که در سال 99 رخ داده است، بهبود وضعیت سود انباشته بانک است. بر اساس ترازنامه ، بانک سینا که در ابتدای سال 98 دارای سود انباشته 550 میلیارد ریالی بود در پایان سال 99 آن را با رشد 14 برابری به هفت هزار و 781 میلیارد ریال رساند.

همچنین بر اساس گزارش مجمع شرکت ، سود خالص بانک سینا در سال 99 رقم چهار هزار و 835 میلیارد ریال بوده که بر اساس ان 70 ریال سود به هر سهم اختصاص یافت.

در حقیقت بر اساس گزارش های بانک ، سود قطعی پرداختی با توجه به اندوخته بانک، مبلغ 500 میلیارد تومان بوده که یکی از بهترین پرداختی های بانکی سال 99 تلقی شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، نسبت مالکانه بانک سینا حدود 10 درصد است که در بین بانک‌های ایرانی یکی از بهترین نسبت‌هاست . بانکهای بزرگ ایرانی بعضا دارای نسب مالکانه 5 تا 7 درصدی هستند اما بانک سینا توانسته نسب قابل قبولی را ارائه کند. نسبت ماالکانه یا همان حقوق صاحبان سهام نشان دهنده قدرت مالی واحد تجاری را از نظر طلبکاران است و هرچه بالاتر باشد شرکت از وضعیت بهتری برخوردار است.

از نکات مثبت دیگر در صورتهای مالی بانک، وضعیت کفایت سرمایه بانک است. کفایت سرمایه بانک سینا در سال 98 حدود 8 درصد بوده و در پایان سال 99 به 9 درصد رسیده است. این در حالی است که بانک‌های بزرگ بورسی و خصوصی شده بعضا دارای کفایت سرمایه منفی یا نزدیک به صفر دارند.

حال این اتفاقات در حالی افتاده است که این شرکت در سال گذشته بیش از 240 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و رشد دو برابری نسبت به سال قبل تر از ان داشته است با این وجود کفایت سرمایه بانک افزایش چشمگیری داشته است.

همچنین بانک سینا یکی از شفاف ترین بانکها در قبال رعایت قانون حاکمیت شرکتی بوده و همواره در انتشار اطلاعات تاثیرگذار به موقع عمل کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر