پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 70708
تاریخ انتشار: 18 مهر 1400 10:57
معاون فنی گمرک گفت: ترخیص ۱۵‌هزار تن برنج آغاز شد و همچنین مرغ و تخم‌مرغ هم به اندازه کافی وارد کشور شده و در انبارها و سردخانه‌‌‌های مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی موجود است.
 به گزارش صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی افزود: با توجه به جلسه ستاد تنظیم بازار برای ترخیص اقلام اساسی، قرار است ارز ترجیحی موردنیاز در وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و وزارت نفت و بانک مرکزی برای تامین ارز این کالاها اقدام کنند تا هم کالاهایی که به گمرک می‌رسد یا دپو شده است، ترخیص شود و هم ۱۰‌درصدهایی که به صورت‌درصدی در گمرک است و نگه داشتیم ترخیص شود و طی یک تا دو ماه آینده دیگر مشکل رسوب در خصوص این کالاها نخواهیم داشت. 

وی درباره تسهیل روند ترخیص کالاها از بنادر گفت: در موضوع ترخیص اقلام اساسی از گمرکات که ۲۵ گروه کالایی است امسال ۹/ ۱۴میلیون تن کالای اساسی را ترخیص کردیم و طی این دو ماه این روند ۱۰۰‌درصد افزایش پیدا کرده و در سال گذشته حدود ۷/ ۱۲‌میلیون تن را در این مدت ترخیص کرده بودیم و فقط صاحبان کالاهای اساسی که ارز ترجیحی به آنها تعلق می‌گیرد دغدغه تامین ارز داشتند.

 ارونقی گفت: با تصمیم‌‌‌هایی که در ستاد تنظیم بازار گرفته شد این اهتمام وجود دارد که ارز این کالاها هم تامین شود. ما ۱۳‌میلیون تن از ابتدای سال به ارزش ۳/ ۷‌میلیارد دلار کالای اساسی را هم به صورت قطعی و هم ۹۰‌درصدی ترخیص کردیم که نشان می‌دهد نسبت به سال قبل بیش از ۷۰‌درصد افزایش ترخیص داریم. وی ادامه داد: الان از بنادر و گمرکات کشور روزانه بیش از ۱۰۰‌هزار تن کالای اساسی ترخیص می‌شود و نزدیک یک ‌میلیون تن کالای ترخیص شده داریم که برای حمل آن باید اقدام شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر