پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 70268
تاریخ انتشار: 08 مهر 1400 22:17
در گفت‌وگو با وزیر خارجه کره جنوبی مطرح شد

انتقاد شدید امیرعبداللهیان از کره جنوبی

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای کره‌ای خود ضمن انتقاد شدید از سئول به دلیل ایجاد مشکل در استرداد منابع مالی ایران نزد بانک‌های کره‌ای،‌ بر ضرورت آزادسازی فوری این منابع تأکید کرد.
در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره (کره جنوبی) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات مربوط به دسترسی کشورمان به منابع مالی موجود در کره مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی باتمجید از روابط دوستانه دوکشور در دهه های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در استرداد اموال ایران نزد بانک های کره به شدت انتقاد کرد.

وزیر خارجه کشورمان خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی کشورمان به اموال خود در کره، در مسیری خارج از بن بست حاضر که به دلیل تبعیت از مسیر ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، شد تا امکان دسترسی کشورمان به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشر دوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل هست.

چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات روابط تاکید کرد و اظهار داشت: همچنان پیگیر دسترسی کشورمان به منابع مالی خود در کره خواهد بود.

وی همچنین از خبر منتشر شده در خصوص منع ورود کالاهای کره ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به موضوع شد.

روز گذشته رهبر انقلاب واردات لوازم خانگی خارجی از مبدا کره جنوبی را ممنوع اعلام کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر