شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 7010
تاریخ انتشار: 05 آبان 1392 22:52
حاشیه های نخستین نشست خبری نعمت زاده با خبرنگاران
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ˈمحمد رضا نعمت زادهˈ روز یکشنبه به دلیل حضور در جلسه دولت 30 دقیقه دیرتر از ساعت 10.45 در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: این وزارتخانه به دلیل گستردگی، هفت معاونت دارد که نشانه حجم وسیع کار است.

** وزیر صنعت، معدن و تجارت از اصحاب رسانه دعوت کرد تا در قالب مصاحبه ها، گزارش و یادداشتهای خود به حل مشکلات در این بخش کمک کنند.

** نعمت زاده در این نشست خبری از سوی، قائم مقام وزیر در امور تولید، معاون امور معادن و صنایع معدنی، معاون امور صنایع و اقتصادی و معاون امور توسعه بازرگانی داخلی همراهی شده بود که محسن صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی با سری تراشیده که حکایت از بازگشت از سفر حج بود، چهره متفاوتی نسبت به دیگران داشت.

** مدیریت نشست خبری را ناصر بزرگمهر چهره آشنای اصحاب رسانه بر عهده داشت که این روزها به عنوان مشاور با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری دارد و به خوبی این برنامه را اداره کرد.

** شمار خبرنگارانی که علاقه مند به طرح پرسش از وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند، بالغ بر 42 نفر اعلام شد، اما کمتر از نیمی از ثبت نام کنندگان اجازه طرح پرسش پیدا کردند.

** موضوع خودرو طبق معمول بیشترین وقت این نشست را به خود اختصاص داد، چون این امر مسبوق به سابقه است و حدود 30 دقیقه از فرصت 105 دقیقه ای مصاحبه به این موضوع پرداخته شد.

** ابراز نگرانی نسبت به وضعیت رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به دلیل عدم استقبال از خبرنگاران برای پاسخگویی به پرسشهای آنان از نکات حاشیه ای این نشست بود که نعمت زاده گفت: نگران نباشید، ایشان سلامت هستند، اما مشغله زیاد دارند.

** موضوع گرانفروشی و کم فروشی از دیگر مسایلی بود که خبرنگاران بر آن انگشت گذاشتند و وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نص قرآن مجید برای مقابله با این موضوع، وعده کرد که قیمت اجناس بر روی آنها الصاق شود و با پدیده کم فروشی نیز برخورد لازم صورت گیرد.

** نعمت زاده در این نشست خبری در خصوص فرهنگ سازی برای حمایت از تولید، به موضوع بستن کمربند در خودرو نیز اشاره کرد و از خود گفت، ابتدا از 100 نوبت رانندگی، فقط یک بار کمربند می بستم، اما اکنون این سهم به 95 نوبت رسیده است.

** وزیر صنعت، معدن و تجارت این وعده را داد که ˈتا آخر هفته آینده تمام مباحث مربوط به این وزارتخانه روی سایت های مربوطه قرار می گیرد و اطلاع رسانی آن هم از سوی روابط عمومی صورت خواهد گرفتˈ.

** موضوع مقابله با خام فروشی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خبری بود که در سالهای اخیر همواره مطرح شده، اما گویا سمبه پر زوری پشت سر خود ندیده است.

** نعمت زاده در این نشست یک وعده اساسی هم داد و آن اینکه دیگر به دنبال رشد چند درصدی در این دوره نیستیم، بلکه فقط به رشد جهشی و چند برابری فکر می کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر