جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 69362
تاریخ انتشار: 12 شهريور 1400 12:17
گزارش‌ها از حمله شدید طالبان به مواضع نیروهای مقاومت در پنجشیر حکایت دارد.
گزارش‌ها از حمله شدید طالبان به مواضع نیروهای مقاومت در پنجشیر  حکایت دارد. براین اساس درگیری شدیدی در ورودی‌های پنجشیر در جریان است. 

بسم‌الله محمدی وزیر دفاع پیشین افغانستان و از فرمانده مقاومت پنجشیر در توئیتی نوشت: "ساعتی قبل طالبان در دو جبهه شُتل و دربند حملاتی را آغاز کرده و درگیری کماکان جریان دارد."

این حمله پس از شکست مذاکرات میان طالبان و نیروهالی مستقر در پنجشیر صورت گرفته است. این ادعا مطرح شده است که امروز پنجشنبه، گروهی از علمای طالبان به پنجشیر رفته و با نمایندگان احمدمسعود گفتگو و بر سر یک آتش بس موقت توافق کردند اما به محض خروج این گروه از منطقه، جنگ از طرف طالبان آغاز شده است.

پنجشیر تنها نقطه ای از افغانستان است که طالبان نتوانسته است تصرف کند. در حال حاضر اینترنت در پنجشیر با اختلال شدید مواجه است و ارتباطات به شدت محدود شده است.

تصاویری نیز در رسانه‌ها منتشر شده که نشان دهنده لشکرکشی گسترده طالبان به سمت پنجشیر است.

فرمانده نیروهای مقاومت در پنجشیر احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود است.  طالبان تلاش دارند که پیش از اعلام دولت جدید که احتمالا فردا خواهد بود، این منطقه را نیز تصرف کنند.

فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر پنج شنبه شب به بی‌بی‌سی گفت: "پیشنهادهای طالبان بیشتر در قالب "امتیاز" بود نه راه حل."

او افزود: "ما به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات افغانستان یک بار و برای همیشه هستیم. راه حلی که آینده و حقوق مردم و اقلیت‌ها و حقوق بشر را در افغانستان تضمین کند."

دشتی گفت: "ترجیح ما گفتگو است اما ما تجربه مقاومت داریم اگر به سمت جنگ و حملات بیشتر برود."

او افزود که چهار روز گذشته به طالبان نشان داد که جنگ راه حل نیست.

دشتی گفت: "موضوع فقط جغرافیا و امکانات نیست، موضوع اراده است و ایستادگی است و حتی در این جنگ اگر کشته شویم، موفقیت است." او تاکید کرد که تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد که گروهی ایستادند و تا آخر تسلیم نشدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر