شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 68323
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1400 11:38
یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰؛

جزئیات شاخص و معاملات بورس

بورس بعد از رکوردشکنی روز گذشته، امروز کار خود را با نوسانات نسبتا کمی آغاز کرده است. طوری که بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاخص کل بورس حدود هفت هزار واحد رشد کرده و به محدوده یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد رسیده است.
 بورس بعد از رکوردشکنی روز گذشته، امروز کار خود را با نوسانات نسبتا کمی آغاز کرده است. خبری از جهش ۳۵ هزار واحدی نیست، اما شاخص دست کم در ابتدای معاملات روند صعودی دارد. طوری که بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاخص کل بورس حدود هفت هزار واحد رشد کرده و به محدوده یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد رسیده است.

 امروز و در ابتدای معاملات نماد‌های فارس، میدکو، وغدیر، فملی، نوری، شاراک و کگل بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته‌اند و آن را ۵۲ صدم درصد افزایش داده‌اند. رشد ۲۰ صدم درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد امروز شرایط به نفع شرکت‌های بزرگ و نماد‌های شاخص‌ساز است.  

در اولین ساعات معاملات روز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، از بین ۳۰۰ نماد معامله شده در بورس تهران، دقیقا نیمی از نماد‌ها قرمزرنگ و نیم دیگر سبزپوش هستند. موردی که نشان می‌دهد نماد‌های صعودی و نزولی در ابتدای معاملات امروز تقسیم کار دقیقی دارند. در بازار فرابورس هم از بین ۱۹۶ نماد معامله شده، ۱۰۳ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه هستند و ۹۳ نماد در مسیر نزولی گام برداشته‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر