جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 672
تاریخ انتشار: 07 تير 1392 23:12
به گزارش  راه مردم ، هفته سينمايي اين بار با شادي همراه بود و تولد بزرگاني چون عزت الله انتظامي، پرويز پرستويي و ابوالفضل پورعرب جشن گرفتند.









در جلسه شوراي صنفي نمايش نيز قرار داد فيلم سينمايي "به خاطر پونه" در گروه استقلال ثبت شد تا پس از پايان نمايش فيلم سينمايي"هيچ كجا، هيچ كس" كه از روز عيد فطر اكرانش آغاز مي شود بر روي پرده سينماها برود و هم چنين فيلم سينمايي "گلوگاه" از 5 تير ماه به جاي فيلم سينمايي "زبان مادري" در گروه سينمايي آزادي اكران مي شود.

اما فيلم "گذشته" در بيش از يك هفته فروشي 300 ميليون توماني را كسب كرده است.

به گفته علي سرتيپي با توجه به حضور اصغر فرهادي در آلمان گمانه زني ها براين است كه 15 تير ماه به ايران سفر كند.

محمد علي كشاورز بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون كه از مدتي قبل براي انجام عمل جراحي و ادامه درمان در بيمارستان آتيه تهران بستري شده بود و به گفته يكي از مسئولان اين بيمارستان شنبه،‌اول تير ماه از بيمارستان مرخص شد.
 



در اين هفته رئيس جمهور شنبه با حضور در آيين گراميداشت فرهيختگان فرهنگ و هنر، نشان درجه يك دولتي فرهنگ و هنر را به اكبرعبدي و داريوش ارجمند اعطا كرد.

فرهاد توحيدي درباره نامه هيات بازگشايي خانه سينما به مهدي عظيمي ميرآبادي و اجازه اين مدير براي تشكيل مجمع عمومي اين نهاد صنفي از سوي سيزده صنف قانوني شده با غيرقانوني دانستن اين صنف صحبت هايي را مطرح كرد كه هيات بازگشايي خانه سينما هيچ وجه قانوني ندارد. وزارت ارشاد پاي سندي را به نام پيش نويس اصلاح اساسنامه خانه سينما امضا كرده و قاعدتا بايد به آن پايبند باشند.

هم چنين در پي بيانيه  اخير 23 صنف و واكنش نسبت به فراخوان برگزاري مجمع عمومي و غيرقانوني خواندن آن هم چنين توضيح داد: دو قرائت براي بازگشايي خانه سينما وجود دارد، قرائتي كه معتقد است چه براساس اساسنامه موجود و چه براساس اساسنامه اصلاح شده هيات مديره خانه سينما بايد برگزار كننده مجمع عمومي باشند اما قرائت ديگر براي بازگشايي خانه سينما حضور اصنافي كه توسط دولت برخلاف موازين تشكيل شده اند و برگزاري يك مجمع عمومي است كه ما زير بار اين مجمع عمومي نمي رويم.

جواد شمقدري در واكنش به دستور مجدد رئيس جمهور براي بازگشايي خانه سينما گفت: ما آخرين وضعيت را به آقاي احمدي نژاد توضيح داده ايم و ايشان متوجه شدند كه دوستان خانه سينما در حال شيطنت، شانتاژ هستند و نمي خواهند اين نهاد صنفي در اين دولت باز شود.

محمد شيخان معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور در پي واكنش جواد شمقدري رئيس سازمان سينمايي به تاكيد رئيس جمهور بر بازگشايي خانه سينما، ضمن تاييد محتواي نامه، زمان دستور رئيس جمهور را پس از ديدار شمقدري و ارائه توضيحات وي و نه قبل از آن دانست.

وي با اشاره به اظهارات شمقدري مبني براينكه نامه كمي با تداخل زمان مواجه شده بود و همين امر اشتباهاتي را به وجود آورده است. نامه خانه سينما مربوط به فروردين است و ما اوايل ارديبهشت موضوع هيات بازگشايي را با آقاي دكتر احمدي نژاد مطرح كرده و ايشان نيز موافقت كردند اظهار كرد: نكته مهم اين است كه دستور رئيس جمهور مربوط به پس از شنيدن توضيحات آقاي شمقدري در ارديبهشت ماه مي شود و پس از آن دستور اخير صادر شده است و لذا دستور صريح رئيس جمهور ابهامي ندارد و شامل تداخل زمان نگشته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر