پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 64762
تاریخ انتشار: 24 فروردين 1400 23:52
کلکسیون تابلو نقاشی به موضوعات مختلف حقایق زندگی را در تمامی زوایای افغانستان در گذر تاریخ معاصر بیش از نیم قرن توسط نصرالله سروری هنرمند برجسته افغانستان به تصویر کشیده.
کلکسیون تابلو نقاشی به موضوعات فرهنگی، ادبی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فلسفی؛ فلکلور زندگی طبقاتی، روستائیان، عشایر، رنجبران زحمتکش، فقر، ادیبان، بنا های باستانی، مناظر طبیعی، مافیا، جنگ، خشونت، آزادی خواهی، مبارزه با بی عدالتی و حقایق زندگی را در تمامی زوایای افغانستان در گذر تاریخ معاصر بیش از نیم قرن توسط نصرالله سروری هنرمند برجسته افغانستان به تصویر کشیده.

فریدالله ادیب آیین نزدیک به نیم قرن توانسته است بالغ بر 125 شی تابلو نقاشی آثار نصرالله سروری هنرمند برجسته افغانستان را جمع آوری و نگهداری می نماید و به عنوان حفظ حمایت از میراث و فرهنگ کشور افغانستان میباشد. ارزش این کلکسیون حدود 250 میلیون دلار تخمین زده می شود.

این کلکسیون در مورخ ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸ به شماره پروانه (۹۸۲۵۰۰/۸۸۰۶) از سوی اداره کل موزه های وزارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران تحت عنوان «راه لاجورد» به مالکیت فریدالله ادیب‌ آیین ثبت شده است.  و با اخذ پروانه فعالیت مجموعه‌داری مجاز به صورت رسمی نسبت به برگزاری نمایشگاه یا ایجاد موزه خصوصی فعالیت کند. 

نویسنده نعمت الله سروری

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر