پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 64571
تاریخ انتشار: 18 فروردين 1400 23:20
رافائل گروسی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، ملاقات با رابرت مالی نماینده آمریکا را به موقع توصیف کرد و افزود که آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حمایت از رایزنی‌های جاری از منظر فنی بی‌طرفی آمادگی دارد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای شرکت در گفتگو‌های کارشناسی پیرامون رفع تحریم‌ها علیه ایران در وین به سر می‌برد روز چهارشنبه با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، ملاقات با رابرت مالی نماینده آمریکا را به موقع توصیف کرد و افزود که آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حمایت از رایزنی‌های جاری از منظر فنی بی‌طرفی آمادگی دارد.

اعضای برجام دیروز پس از ساعت‌ها بحث‌وبررسی در چارچوب هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام توافق کردند تا رایزنی‌ها پیرامون رفع یکباره تحریم‌ها علیه ایران، در سطح کارشناسی ادامه پیدا کند.

این جلسات قرار است در چارچوب دو کارگروه جداگانه پیرامون جنبه‌های فنی رفع تحریم‌ها و اجرای کامل برجام تشکیل و نتیجه بحث‌ها به کمیسیون گزارش شود.

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام قرار است روز جمعه تشکیل شود تا روند مذاکرات کارشناسی ارزیابی شود.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رییس هیات ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام دیروز در گفت و گویی تصریح کرد: در صورتی که ما ببینیم طرف‌های مذاکره کننده به دنبال اتلاف وقت هستند و یا به دنبال اهداف دیگری هستند مذاکرات را در همین سطح نیز متوقف خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در اجرای تعهدات برجام رویکرد گام به گام را بر نمی‌تابد و «همه مجموعه اقداماتی که باید صورت بگیرد در یک گام که نام آن را «وضعیت نهایی» گذاشته ایم انجام خواهد گرفت.»

وی افزود: ‌اینکه مطرح میشود آیا اروپایی‌ها میتوانند آمریکا را مجاب کنند باید بگویم ما به اروپایی‌ها چنین نقشی نداده ایم بلکه با مجموعه ۴+۱ که چین و روسیه هم در آن هستند در حال مذاکره هستیم؛ و اینکه توانایی چنین کاری را دارند یا خیر، من نمیدانم و باید ببینیم آیا قادر به این کار خواهند بود یا خیر. اگر در این زمینه موفق بودند ما بعد از راستی آزمایی به تعهداتمان بر میگردیم اگر هم نتوانستند که همین وضعیت فعلی باقی خواهد ماند.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی در این زمینه اصرار، عجله‌ای و شتابی ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر