پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 64560
تاریخ انتشار: 18 فروردين 1400 19:16
وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مالکان از فردا اطلاعات مربوط به واحد مسکونی خود را باید در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا یکبار دیگر وضعیت خانه‌های خالی مشخص شود.
به گزارش راه امروز: «محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیت دولت در جمع خبرنگاران درباره سامانه املاک و اسناد افزود: این سامانه، محل اسکان را ثبت و ضبط می‌کند تا از اقداماتی که موجب برهم زدن تعادل بخش مسکن می شود جلوگیری کند.

وی گفت: از ابتدای دولت هدف این بود که مسکن را از کالای سرمایه ای خارج کنیم و به عنوان کالای مصرفی قلمداد شود تا پول های سرگردان از بازار مسکن خارج شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پول های سرگردان تلاطم ایجاد کرده است و این قانون (ثبت تعداد املاک) بازدارندگی خوبی برای ورود سرمایه سرگردان به بخش مسکن دارد.

وی گفت: از ۱۹ فروردین مالکان باید ملک خود را در سامانه ثبت کنند.  اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی شناسایی و معرفی شده است و با این ثبت نام جدید اعتبار سنجی صورت می گیرد که کمک می‌کند به تطبیق لیستی که به سازمان امور مالیاتی فرستاده شده است.

وضعیت سفر به ترکیه

وزیر راه و شهرسازی گفت: تورهای گردشگری به ترکیه متوقف، اما پروازها برقرار است،  چون پروازها به ترکیه بر اساس تبادلات تجاری و رفت وآمد برای کسب وکارها صورت می‌گیرد و نقطه اتصالی است به باقی کشورها و از ابتدا ممنوعیتی درباره انجام پروازها نبود بلکه موضوع کنترل مسائل بهداشتی بود.

وی از تشدید کنترل ها و افرایش ظرفیت بهداشت مرزی که هلال احمر هم به آن اضافه شده است خبر داد و گفت: از گذشته هم مقرر بود که وزارت بهداشت آزمایشگاه‌های معتمد در کشورهای هدف را تعیین کنند تا مسافران گواهی تست پی. سی. آر را صرفا از این آزمایشگاه‌ها دریافت کنند تا امکان اعتبار سنجی مسافران وجود داشته باشد.

وی گفت: ظرفیت اخذ تست در پایانه ها و فرودگاه‌ها باید متناسب باجمعیت باشند و ما مکلف به اجرای مصوبات ستاد هستیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر