پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 6456
تاریخ انتشار: 14 مهر 1392 21:30
یم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر در بازی فینال مقابل کره‌جنوبی برای دومین بار قهرمانی را در آسیا جشن گرفت.

به گزارش راه مردم، تیم ملی والیبال ایران در فینال هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به مصاف کره‌جنوبی رفت. پیش از این در مرحله یک شانزدهم نهایی تیم‌های ایران و کره با یکدیگر رو برو شده بودند و شاگردان ولاسکو با نتیجه 3بر یک کره‌جنوبی را شکست داده بودند.


 دو تیم ملی والیبال ایران و کره‌جنوبی پیش از این 31 بار در میادین رسمی برابر یکدیگر به میدان رفته‌ بودند که از این میان سهم ایران تنها هشت پیروزی در سال‌های 2004 ، 2008 و مسابقه‌های انتخابی جهان و بازی‌های آسیایی 2009 و همچنین قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 و انتخابی المپیک 2012 و جام کنفدراسیون‌ها در همین سال بود.


 کره‌ای‌ها در این مسابقات مطابق سال‌های اخیر همچنان از وجود پارک کی‌وون سرمربی سابق تیم ملی ایران بهره می‌برند. مردی که توانایی زیادی در ایجاد جنگ روانی قبل از مسابقات دارد. وی درباره رویارویی دو تیم ایران و کره جنوبی در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا گفت: مطمئنم که می‌توانیم ایران را شکست دهیم. همه مربیان برای بردن به میدان می‌روند و هیچکس نمی‌خواهد بازنده یک مسابقه باشد. ما هم برای رسیدن به پیروزی مقابل ایران بازی می‌کنیم.


 پارک کی وون از سال 2002 تا 2005 سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و تیم کشورمان در دوران مربیگری او موفق شد در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان برای نخستین بار کره‌جنوبی را شکست دهد.


**ست نخست: 25 - 19 ایران


ملی پوشان والیبال ایران با حمایت بیش از سه هزار ایرانی حاضر در سالن کار را با روحیه بالا آغاز کردند. اگر چه کره جنوبی در هشت امتیاز نخست بازی پایاپایی را ارائه داد اما بازی خوب حمزه زرینی و پنج امتیاز پیاپی تیم ایران روی سرویس‌های او موجب شد تیم ایران از حریف خود فاصله بگیرد.


تیم ملی والیبال ایران با اتکا به کارهای ترکیبی و پاس‌های بلند سعید معروف خیلی خوب دفاع حریف را جا می‌گذاشت. توپ گیری‌های خوب فرهاد ظریف هم اجازه نمی‌داد اسپکرهای سرعتی کره جنوبی راحت امتیاز بگیرد. تیم ملی والیبال ایران ست نخست بازی فینال را مثل آب خوردن با امتیاز 25 بر19 به سود خود تمام کرد.


**ست دوم: 25 - 22 ایران


در ست دوم کره‌ای‌ها که نمی‌خواستند بازنده از رمین بیرون روند کار را انتحاری آغاز کردند. از سوی دیگر حساسیت بازی موجب شده بود بازیکنان نامدار ایران هم برخی سرویس‌ها خراب کنند. سعید معروف به عنوان پاسور بارها به تنهایی با فریب دفاع روی تور حریف امتیاز می گرفت. موسوی هم همچنان سد محکم و قابل اطمینان دفاع روی تور ایران بود.


کره‌ای ها به |آب و آتش زدند تا سه امتیاز از ایران پیش بیافتند. ولاسکو که با دقت بازی را نگاه می کرد، سه تعویض همزمان انجام داد. رحمان داودی ، مهدی مهدوی و شهرام محمودی به ترتیب جای قائمی، معروف و غفور به میدان رفتند. نقش آفرینی تماشایی محمودی موجب شد تا ایران در ست دوم با امتیاز 25بر 22 به برتری برسد. عادل غلامی با دفاع روی تور عالی امتیاز پایانی این ست را به ارمغان آورد.


**ست سوم: 25 - 19 ایران


 برتری ایران در ست سوم همچنان ادامه داشت. هوشمندی سعید معروفو پاس های تماشایی و پایپ های بی نظیرش کاملا دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت. عادل غلامی و محمد موسوی با آبشارها سرعتی خوب به خوبی از پاس های معروف امتیاز می ساخت. حمزه زرینی بدون تردید فوق ستاره تیم ملی والیبال ایران در بازی فینال بود. بازیکنان ایران بعد از هر امتیاز مثل قهرمانان خوشحالی می کردند. پارک کی وون که انگار شکست را پذیرفته بود همچنان با آرامس از روی ویلچر تماشاگر بازی بود. کره جنوبی در آستانه نهمین شکست خود قرار داشت. در نهایت بازی خوب ملی پوشان ایران پیروزی در ست سوم را هم به ارمغان آورد.


 تیم ملی والیبال ایران در بازی فینال مقابل کره جنوبی با نتیجه 3بر صفر و امتیازهای 25-19، 25-22، 25-19 به برتری رسید. بدین ترتیب ستارهای والیبال دومین قهرمانی ایران را در رقابت های قهرمانی مردان آسیا جشن گرفتند. تیم ملی والیبال ایران با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی قاره های جهان را به میزبانی ژاپن بدست آورد.


پیش از این نیز تیم ملی والیبال پین با نتیجه 3بر یک ژاپن را شکست داد . به مدال برنز دست یافت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر