شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 641
تاریخ انتشار: 07 تير 1392 18:03
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: پیش از انتخابات هجمه​های زیادی ایجاد کردند. جنگ​های روانی زیادی به وجود آوردند. به مردم می​گفتند چرا در انتخابات شرکت می​کنید؟ رئیس جمهور که از قبل انتخاب شده است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب به نقل از خبر، رئیس سازمان بازرسی کل کشوردر مراسم سی و دومین سالگرد شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش به ویژه شهید عباسعلی ناطق نوری، نماینده اسبق مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، با تبریک ایام شعبانیه، گفت: یکی از جهاتی که ماه شعبان را به این نام نهاده اند این است که راه​های خیر و سعادت در این ماه جاری است.

ملت ما با معرفتش، با آگاهی اش و با هوشمندی اش ایام ا... این ماه را به خوبی و معرفت برگزار کردند.  در این مراسم که در مصلی نماز جمعه شهرستان نور با حضور اقشار مختلف مردم استان مازندران برگزار شد، پورمحمدی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: پیش از انتخابات هجمه های زیادی ایجاد کردند. جنگ های روانی زیادی به وجود آوردند. به مردم می گفتند چرا در انتخابات شرکت می کنید؟ رئیس جمهور که از قبل انتخاب شده است. اگر هم شما کسی را انتخاب کنید فرقی نمی کند زیرا کاری نمی تواند انجام دهد. با این حرف​ها می خواستند مردم را دلسرد و ناامید کنند. می خواستند شقاق اجتماعی به وجود بیاورند. مردم را از دین و نظام جدا کنند. اما ملت نشان دادند تربیت شده علما، شهدا و ایثارگران هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شرکت 73 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت:به رغم هجمه بدخواهان، بیش از 73 درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند. در حالی که نرم خوب جهانی چیزی حدود 45 تا 60 و حداکثر 65 درصد است. این مهم علیرغم همه تحریم ها، مشکلات اقتصادی، دردها و رنج های ناشی از کاستی ها به وجود آمد. در همین استان مازندران بالای 90 درصد شرکت کننده در انتخابات داشتیم. درود بر شما. ماشاءا... به شما. این از برکات شعبانیه است.

رئیس جمهور منتخب به خصوص در استان شما، رکورد بالایی از آرا را داشت و آنگونه که شنیده ام بیش از 70 درصد آرای مردم مازندران به جناب آقای دکتر روحانی بود. این نشان از بلوغ، کمال فکری و عقلی است. باید به شما تبریک گفت.  وی ادامه داد: این خون عباسعلی ناطق نوری است که عزت می دهد. این خون شهید بهشتی است که در رگ های زندگی جاری است و نشاط به وجود می آورد. ما ملت به 34 سال انقلاب، به مبارزه، به تلاش، به ایثار و به خانواده های ایثارگر افتخار می کنیم.  وی با بیان اینکه به امام، به رهبر و به نظام مان افتخار می کنیم و نسبت به آینده، امیدوار هستیم، خاطر نشان کرد: به فضل خدا شاکریم که یک روحانی فاضل، آگاه، کارکشته و توانمند با منطق عقلانی و دوراندیشی انتخاب شد. ملت این سلیقه را مورد پسند قرار داد و با لطف خدا و در دور اول که این را نیز از الطاف خدا و موالید این ماه باید بدانیم، رئیس جمهور خود را انتخاب کرد. وظیفه ما تحمل، وحدت و صبوری بود که انجام دادیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری گفت: باید خدمت برادر ارجمند و سرور بزرگوار آقای ناطق که از سرمایه های انقلاب و سرداران پاکباخته انقلاب هستند تبریک ویژه ای داشته باشم. صبوری ایشان قطعا هیچ گاه از نظر خداوند دور نمی ماند، آنچنان که حضرتش می فرماید اجر صابرین را بی حد و حساب پرداخت می کند. به برخی در سال های اخیر ظلم و بی انصافی شد. اما آنهایی که صبوری و تقوا پیشه کردند، حرف و عزت نظام را حفظ کردند، دلدادگی شان به نظام را حفظ کردند قطعا در دل مردم جا خواهند داشت. این میراث حضرت امیرالمومنین (ع) راه را پیش پای ما گذاشت که برای راه حق باید مرارت کشید.

پور محمدی با اشاره به اینکه گوشه ای از مشکلات جهان ناشی از رفتارهای برخی از کشورهای متدین و مدعی دفاع از اسلام و شریعت است، گفت: امروز دین داری در زبان و ادبیات این مدعیان دین داری یعنی خشونت، یعنی تعصب و یعنی تبعیت کورکورانه. کار به جایی رسیده که خجالت می کشیم بگوییم مسلمان هستیم. در ادبیات این مدعیان مسلمانی یعنی خشونت، یعنی ترور، یعنی آدمکشی. به خودشان کمربند انفجاری می بندند و مردم را می کشند و مدعی هستند که به بهشت می روند! ما این بهشت را نمی خواهیم. شهید بهشتی را قطعه قطعه کنی، آدم بکشی تا بروی بهشت؟!

پورمحمدی ادامه داد: دینداران جاهل و مدعی که از دین چیزی نمی فهمند، مانند همان عناصر خودفروخته مجاهدین خلق در چنین روزی (ششم تیر) مقام رهبری را ترور کردند. اما خداوند متعال تفضل فرمود و وجود مبارکش را حفظ کرد تا در سایه سار ولایت و شخص شخیص ایشان جلوه های معرفت را در سراسر کشور شاهد باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، افزود: در هفت تیر نیز شهید مظلوم دکتر بهشتی را قطعه قطعه کردند و پیکرش سوخته به دست مردم رسید. شهید عباسعلی ناطق نوری که این مراسم برای یاد و نام او برپا شده و دیگر شهدای بزرگوار این استان نظیر شهید حجت الاسلام قاسمی، شهید حجت الاسلام اکبری و شهید حجت الاسلام کریمی و همین طور شهید زنده حجت الاسلام مسیح مهاجری نیز در این حادثه به درجه شهادت و جانبازی رسیدند. آیا پرپر کردن نخبگان ملت و خدمتگزاران ملت کمک به خلق تلقی می شود؟ اینها همان متدینین جاهل و متعصب هستند.

او افزود: مقوله انتظار چیست؟ چرا امام ما غایب است؟ چرا باید رنج دوری ایشان را تحمل کنیم؟ اسلام آمده تا ما را به مقام عالی انسانی و کمال برساند. چگونه بلوغ شکل می گیرد؟ نقطه مهم و اساسی این است که فرهنگ اهل بیت، خط را ترسیم می کند. فرهنگ اهل بیت فرهنگ انسانی است و مدار آن عقلانیت و معرفت آنها است. روایت است از پیامبر اکرم (ص) که می فرماید «هر که عقل ندارد به او متدین و دین دار نگویید.» اساس دین عقلانیت است. خداوند در قرآن این پیام را می دهد که ای مسلمان من از شما فکر، عقل و عقلانیت می خواهم. پیامبر تاکید دارد من شما را دعوت به خدا می کنم بر پایه بصیرت و آگاهی. دین ما دین تعقل است. از روز اول انحرافی که در مبانی دین اتفاق افتاد به دلیل رفتارهای کورکورانه و لجوجانه بود. چرا که وقتی پیامبر تصمیم داشت حضرت امیرالمومنین (ع) را به عنوان رهبر جامعه معرفی کند عده ای گفتند ما فقط به کتاب نیاز داریم و نیازی به مفسر و عالم نداریم.

پورمحمدی ادامه داد: بحث بر سر این نیست که هر چه من فکر می کنم خوب است انجام دهیم، بدعت ها این است که یک استاد شیعی دانشگاه الازهر وقتی قصد داشت در اطراف قاهره و در شب میلاد حضرت امام عصر(عج) جشنی برپا کند به او و همراهانش با چوب و چماق حمله ور شده و آنها را تکه تکه کردند و جنازه شان را با طناب در اطراف شهر گرداندند. تاسف اینکه این رفتار می شود نشانه دین داری! این بدعت ها و این خلاف مُر دستور الهی عمل کردن ها این می شود که یک شیخ بی سواد و عطرفروش در صیدا راه می افتد و عده ای مسلح را دور خود جمع می کند و اوضاع لبنان را که اسرائیل برای به هم ریختن آن سرمایه گذاری زیادی کرده تا به مطامع خود برسد، به هم بریزد. کشوری که به لطف خدا و شیعیان ده سال بود که آرامش داشت؛ اما یک آدم جاهل، بی سواد و ماجراجو با بحران سازی امنیت را از مردم سلب کرد. برای او و افرادی نظیر او، ریش شده مظهر دین داری و متاسفانه تصویری نامطلوب از اسلام در چهره مردم ایجاد کرده اند. در صیدا سنی و شیعه سالیان سال با هم زندگی می کردند بدون اینکه مشکلی داشته باشند اما یک فرد جاهل شده منشا درگیری و اختلاف چون از عقلانیت فاصله گرفته است، از دینی که دعوت به عقلانیت می کند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور مظهر این عقلانیت را امیرالمومنین (ع) و فرزندان ایشان دانست و گفت: چرا امام زمان ظهور نمی کند؟ چرا ما از وجود ایشان محروم هستیم؟ چون آن حضرت از مردم انتظار عقلانیت دارد. بعضی ها کارهای بدعتی می کنند آنگاه انتظار ظهور دارند و می گویند عقلانیت مانع ظهور است. چنین افرادی مفسر دین و مکتب و مهدویت شده اند و از رجعت و شرایط ظهور و اینجور چیز ها حرف می زنند. آقا جان! برو مطالعه کن.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی اهل بیت و دریای معارف آن که برای ما بر جا گذاشته باخون دل ها به دست آمده است، افزود: شاهد بزرگ این سختی ها آیت ا... شیخ فضل ا... نوری بزرگ که قربانی جهالت شد. قربانی تندروی و تعصب شد. قربانی تفسیرهای غلط شد. این تندروی ها سر از سلفیت و وهابیت درمی آورد. وی با طرح این پرسش که امام عصر(عج) کی ظهور می کند؟، پاسخ داد: زمانی که عقل مردم بالا بیاید. تا وقتی که عقل مان کم است امام نمی آید. کسانی که با عقلانیت، تدبر و بصیرت افزایی مبارزه می کنند بدانند که مانع ظهور هستند.

رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به دیدار روز چهارشنبه مسئولان قضایی کشور با مقام معظم رهبری گفت: مقام رهبری در این دیدار به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و فرمودند آنهایی که نسبت به نظام و قوانین تمکین و صبوری می کنند، محبت آنها در قلب مردم جا می گیرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان صحبت هایش گفت: از خداوند متعال می خواهم حالا که ملت ما در سختی ها مقاوم نشان داده و پرچم حق و حق طلبی را در دست دارند و ندای حق خواهی از حلقوم آنها خارج می شود، با رفع مشکلات و کمبودهای اقتصادی و بیکاری ها به ما عیدی عنایت بفرماید.

پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، نماز ظهر و عصر به امامت آیت ا... طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری برگزار شد. در بین دو نماز نیز حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به مقام معظم رهبری و همه ملت ایران و مردم مازندران از کلیه حاضرین در این مراسم و به خصوص جناب حجت الاسلام پورمحمدی تقدیر و تشکر کردند

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر