جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 64089
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1399 23:24
چند روز پیش شورای صنفی نمایش پنج فیلم را در سبد اکران نوروزی قرار داد. پنج فیلمی که برخی از آنها کاملا ناشناخته اند.
به گزارش راه امروز: «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی، «تکخال» ساخته مجید مافی، «هفته ای یک بار آدم باش» ساخته شهرام شاه‌حسینی و «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی را تشکیل می‌دهند.

 بی‌تردید شاخص‌ترین چهره‌های اکران نوروزی مجید مجیدی و مسعود کیمیایی هستند. دو کارگردانی که هر یک مخاطبان سنتی و پیگیر خود را در سینمای ایران دارند و به پشتوانه آثار قبلی می‌توان حداقلی از استقبال را برای دو فیلم «خورشید» و «خون شد» متصور بود.  این امید وجود دارد که این آثار بتوانند پس از یک سال دست و پنجه سینما با کرونا مخاطبان را به سالن ها و اکران باز گردانند.  بی‌تردید شاخص‌ترین چهره‌های اکران نوروزی مجید مجیدی و مسعود کیمیایی هستند. دو کارگردانی که هر یک مخاطبان سنتی و پیگیر خود را در سینمای ایران دارند و به پشتوانه آثار قبلی می‌توان حداقلی از استقبال را برای دو فیلم «خورشید» و «خون شد» متصور بود.


خورشید
«خورشید» که در جشنواره فیلم ونیز با کسب جایزه شیر طلایی مورد تحسین قرار گرفت و در جشنواره فیلم فجر سال گذشته هم جایزه بهترین فیلم را گرفت، احتمالاً بیشترین شانس را برای برگرداندن مخاطب به سینماها داشته باشد. آخرین ساخته مجیدی با بازی علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی و چند کودک و نوجوان کار که در زمان جشنواره فجر بسیار مورد توجه قرار گرفتند، روایتگر داستانی از زندگی بچه‌های کار در تهران است. خورشید اخیرا از راه یافته به جمع پنج فیلم برتر اسکار بازمانده است. 


خون شد
«خون شد» آخرین اثر مسعود کیمیایی سال گذشته به خاطر کناره گیری کیمیایی از جشنواره فجر به دلیل اتفاقات آبان ماه سال گذشته با حاشیه‌های فراوانی روبه رو شد. حاشیه‌هایی که از جمله آن می توان به انتقاد شهاب حسینی از کیمیایی اشاره کرد. 

تهیه کننده  «خون شد» نیز با کیمیایی بر سر حضور در جشنواره به اختلاف خورد. سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس زاده بازیگران فیلم سینمایی خون شد هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «داستان خون شد به مثابه خانه ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می آید و همه چراغ ها را روشن می کند.»


لاله
این امیدواری وجود دارد فیلم سینمایی «لاله» ساخته برزو نیک نژاد نیز مورد توجه قرار گیرد. نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، لیلا اوتادی، سارا امیری، ماه چهره خلیلی، ژوبین رهبر، آزیتا حاجیان، بهرام حیدری، نادر طالب زاده، ایرج نوذری، محمد صادقی، سام قریبیان، محمد متوسلانی، الیزابت امینی، پیام اینالویی، رضا مهرابی زاده، سنان توزکو، نیکولاس گولک، ایلیا کیوان بازیگران این فیلم هستند. 

«لاله» درباره زندگی واقعی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است. این فیلم هشت سال سخت را پشت سر  گذاشته است. ساختش از ۱۳۹۱ آغاز شد اما با مخالفت هایی مواجه گردید. فیلم توقیف شد و در ادامه سه بار تهییه کننده آن تغییر کرد نهایتا سال گذشته از توقیف خارج شد و در جشنواره پذیرفته شد اما به آنهم نرسید. 

اکران نوروزی ۱۳۹۹ برای «لاله» درنظر گرفته شد اما شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها باز هم برای «لاله» بدشانسی به ارمغان آورد و این فیلم یک سال دیگر به اغما رفت.



تک‌خال 
کمدی موزیکال «تکخال» به کارگردانی مجید مافی و تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش راهی اکران نوروزی شده است. این فیلم که در سکوت کامل خبری ساخته شده تازه‌ترین محصول پارسافیلم است که بر بستری مفرح، داستانی عاشقانه-حادثه‌ای را روایت می‌کند.
پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی‌خانی، امیر کربلایی‌زاده، مریم قجر، الهام عقیلی و با حضور یوسف تیموری بازیگران تکخال هستند. تکخال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست...

هفته‌ای یک بار  آدم باش
«هفته‌ای یک بار آدم باش» گمنام‌ترین فیلمی‌ست که برای اکران نوروزی انتخاب شده است. از این فیلم اطلاعات چندانی در دست نیست و تنها می‌دانیم کارگردانی آن را شهرام شاه حسنی برعهده دارد. تهیه‌کننده این فیلم هم مستانه مهاجر است. هیچ عکسی از این فیلم در دست نیست. 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر