جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 63977
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1399 22:33
۲۰ فوتی بر اثر حوادث جاده‌ای در کشور از بعداز ظهر روز گذشته

رهاسازی ۸۸۸۹ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به حدود ۱۰ هزار و ۶۱۶ نفر حادثه دیده از دو روز گذشته خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به حدود ۱۰ هزار و ۶۱۶ نفر حادثه دیده از دو روز گذشته خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی" رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها در مجموع ۲۰ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.
«مهدی ولی پور» در گفتگو با شبکه خبری گفت: از روز پنجشنبه گذشته تاکنون در ۹۱ محور کوهستانی برفگیر کشور، ۸ شهر و ۲۰ استان خدمات امداد و نجات به هموطنان متأثر از شرایط جوی انجام شده است. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران هلال احمر از زمان شروع بارش‌ها تاکنون به ۱۰ هزار و ۶۱۶ نفر امدادرسانی کرده و حدود ۴ هزار و ۸۸۴ نفر در سطح پایگاه‌های امداد و نجات را اسکان اضطراری داده‌اند.
«سرهنگ احمد شیرانی» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: از بعدازظهر روز گذشته(جمعه) بارش برف و کولاک و وزش باد شدید باعث کاهش دید رانندگان و ضریب ایمنی تردد در برخی جاده‌های کشور شد.
او افزود: با توجه به پیش‌بینی و تمهیدات پلیس راه کشور آمار تصادفات کاهش داشته است ولی تعدادی از تصادفات با شدت و فوتی بالا مواجه بود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شدت بارش‌ها و لغزندگی جاده‌ها در مجموع ۲۰ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند.
فرهاد مهریاری، مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی پلیس راه اقدام به انسداد‌های موقت انجام شد. با توجه به اینکه ابتدای طی بارش‌های روز قبل و شب گذشته ۲۰ محور شریانی و ۹ محور غیرشریانی مسدود بودند که با تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمام این محور‌ها بازگشایی شدند و هم‌اکنون هیچ محور مواصلاتی به علت بارش برف و باران مسدود نیست.
«مهدیخانی» مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور است، گفت: در طی روز گذشته ۱۷ محور اصلی و فرعی استان متأثر از برف و کولاک بود و در صورتی که مدیریت نمی‌شد بیشتر هموطنانی که از این محور تردد می‌کردند با مشکل موجه می‌شدند.
او با بیان اینکه حدود ۱۵۰۰ نیروی انسانی و ۶۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین آماده خدمات رسانی بودند، افزود: شب گذشته ۸ هزار و ۸۸۹ دستگاه خودرو رها سازی، ۲۷۰۰ نفر امدادرسانی و به بیش از ۴ هزار و ۱۰۱ نفر اقدام به اسکان موقت و اضطراری شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: هیچ محور اصلی مسدود نیست. تا پایان سال بارش قابل توجه دیگری در کشور نداریم
«صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: با گرم شدن هوا در روزهای آینده احتمال وقوع بهمن در محورهای کوهستانی وجود دارد و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.
او افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی تا پایان امسال بارش‌ها به صورت پراکنده است و بارش قابل ملاحظه‌ای در کشور نداریم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر