جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 63506
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399 13:48
معاون سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا اعلام کرد

آخرین وضعیت پروازهای خارجی +جزییات

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در حال حاضر پروازهای خارجی به بیش از ۱۱ مقصد مختلف انجام می‌شود و به مقاصد مختلف دیگری نیز به صورت موردی پرواز داریم.

به گزارش راه امروز به نقل از ایسنا، روز گذشته محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- اعلام کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پذیرش مسافر از کشورهای پرخطر به ایران ممنوع شد.

وی با اشاره به ممنوعیت پرواز از مبدا و مقصد ۳۲ کشور به ایران، افزود: کلیه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی( RT-PCR ) منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری، پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند و هزینه تست مولکولی( RT-PCR ) بر عهده مسافر است.

در این راستا به سراغ ابولقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری -  رفتیم که درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی به ایسنا گفت: در حال حاضر به یازده مقصد خارجی از جمله میلان، وین، فرانکفورت، کلن، هامبورگ، استانبول، پاریس، دبی، عراق (به صورت محدود)، عمان و مسکو پرواز برنامه‌ای به صورت هفتگی داریم.

وی افزود: پروازهای موردی نیز به مقاصد خارجی مانند کراچی، بمبئی، کابل و برخی از کشورهای آسیای میانه انجام می‌شود.

جلالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای محدودیت‌های بیشتر در سفرهای هوایی به ویژه در ایام نوروز مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ نشده است؟ ادامه داد: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است و تنها مقرر شده بود تا پروازها از و به ۳۲ کشور مذکور که البته به صورت غیر مستقیم بوودو ممنوع شود که آن را اعلام کردیم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره اینکه آیا بر اساس مصوبه اخیر که مقرر شده بود برای جلوگیری از برخی تخلف‌ها و تقلب‌ها، مسافران خارجی تست PCR خود را از آزمایشگاه‌های منتخب بگیرند و پاسخ آن نیز در شرایط خاص و به صورت الکترونیک برای شما ارسال شود، این آزمایشگاه‌ها انتخاب و اعلام شده‌اند یا خیر؟ گفت: تا کنون فهرستی از آزمایشگاه‌های منتخب و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش برای ما ارسال نشده است اما به محض انجام این کار، آن را برای اجرا به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر