پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 63498
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1399 12:20
رئیس‌جمهور گفت: برجام از بس بزرگ بود دنیا توطئه کرد تا کمر برجام شکسته شود و آدمی مثل ترامپ آمد تا توطئه‌ها را اجرا کند.
به گزارش راه امروز: آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت در استان‌های ایلام و بوشهر با حضور ویدیو کنفرانسی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

حسن روحانی امروز در مراسم رونمایی از طرح‌های ملی وزارت نفت سال سختی از نظر شدت تحریم‌ها قرار داشتیم گفت: با این حال در همین وضعیت افتتاح‌های مهم و بزرگی را انجام دادیم البته ما روز‌های پنج‌شنبه کار افتتاح را انجام می‌دادیم، اما چون پنج شنبه تا پایان سال کم داریم روز‌ها را افزایش دادیم.

وی با تاکید بر اهمیت صنعت نفت و پتروشیمی افزود: در سال ۹۹ تقریبا اتکایی به نفت نداشتیم و با کمترین اتکا کشور اداره شد. به طور کل در سه سال اخیر با کمترین وابستگی به کشور را اداره کردیم.

رییس جمهور ادامه داد: صنعت نفت ظاهرش نفت است، اما بخش اعظم بودجه ما را در ایران داشته و بیش از یک قرن است که این موضوع وجود دارد. همین امروز اگر شیر نفت و گاز بسته شود همه فعالیت‌ها تعطیل می‌شوند.

روحانی با دفاع از عملکرد دولت در برجام اظهار داشت: برجام از بس بزرگ بود دنیا توطئه کرد تا کمر برجام شکسته شود و آدمی مثل ترامپ آمد تا توطئه‌ها را اجرا کند.

وی اضافه کرد: قطر در میادین مشترک گازی دوبرابر ما استفاده می‌کرد، اما این حق امروز به صورت مساوی استفاده می‌شود. امروز در غرب کارون که منابع نفتی مشترک با همسایه عزیزمان عراق داریم تولیدات در این منطقه و در این دولت ۵ برابر شده است. یعنی حق مردم را که از دست می‌رفته سرمایه‌گذاری کردیم تا حقشان برگردد. امروز یک میدان مشترک توسعه داریم که در آغاز دولت هیچ استفاده‌ای از این میدان نمی‌کردیم، اما با تلاش‌هایی که در سال ۹۲ و به بعد صورت گرفت ما امروز رسیدیم به ۳۰ هزار بشکه بهره‌برداری. امروز فاز دوم را بهره‌برداری کردیم و می‌توانیم ۶۰ هزار بشکه بهره برداری کنیم. سوال کردم در این موضوع آیا از نیرو‌های خارجی استفاده شده است و پاسخ منفی بوده که همه را کارگران و مهندسان و کارشناسان ایرانی انجام دادند.

وی با قصاب و قاتل توصیف کردن ترامپ گفت: دولت جدید ۴ بار اعتراف کرده فشار حداکثری دولت قبلی غلط بوده و این بزرگترین موفقیت ما در طول تاریخ بوده که عاملان تحریم می‌گویند فشار و تحریم به جایی نرسیده است و تلاش می‌کنیم سال آینده شرایط بهتری پیش روی ملت عزیزمان باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر