جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 62989
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1399 15:08
وزیر صمت در مراسم افتتاح همزمان 4 طرح صنعتی، معدنی و تجاری:

رشد تولید در محصولات فولادی در دولت تدبیر و امید

به دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت 4 طرح صنعتی، معدنی و تجاری در تداوم افتتاح‌های دولت تدبیر و امید در استان‌های هرمزگان، کرمان و مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت که با راه اندازی این طرح‌ها زمینه اشتغال برای یک هزار و 360 نفر فراهم شد.

به‌گزارش راه امروز به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب در این مراسم، افزود: افتتاح دو طرح گندله سازی شرکت‌های مادکوش و سنگ آهن گهر زمین مجموعاً با ظرفیت سالیانه 7.5 میلیون تن موجب افزایش ظرفیت در صنعت یاد شده حدوداً به میزان ۱۴ درصد خواهد شد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی( تولید آهن اسفنجی) و اشتغالزایی در منطقه را نیز به همراه خواهد داشت.

رسیدن ظرفیت تولید گندله آهن به بیش از 61 میلیون تن تا پایان سال

وی همچنین ادامه داد: با افتتاح این دو طرح ظرفیت تولید گندله آهن تا پایان سال به 61 میلیون و 200 هزار تن می‌رسد و ظرفیت تولید فولاد خام نیز 38 میلیون و 800 هزار تن تا پایان سال خواهد بود.

رتبه 16 صادرات فولاد دنیا را داریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران جزو کشورهای مهم و صادرکننده فولاد می‌باشیم، گفت: بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، رتبه 16 صادرات فولاد را در دنیا داریم و در سال 2019 بیش از 9 میلیون تن صادرات فولاد کشور بوده است.

رزم‌حسینی یکی از شاخص های توسعه یافتگی را تولید و مصرف فولاد دانست و عنوان کرد: فولاد یک محصول استراتژیک و مهم در تولید ماشین آلات، ماشین سازی، ساختمان و ... می باشد.

تأمین زیرساختهای اسکله شماره 5 بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در دولت تدبیر و امید

وی همچنین با اشاره به افتتاح اسکله شماره 5 بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در استان هرمزگان(بندر پارسیان)، بیان کرد: این اسکله توسط ایمیدرو برای تولید و صادرات صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع مختلف با مساحت ۳ هزار هکتار راه اندازی شده است که زیر ساخت های آن در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه 400 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این اسکله هزینه شده است، گفت: عملیات اجرایی 2 پروژه پتروشیمی در زمینه GTX تولید متانول و زنجیره پایین دست پلی‌الفین در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز به صورت همزمان امروز آغاز می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در جویبار، نیز بیان کرد: 5 میلیون و 200 هزار تن تولید انواع مرکبات در کشور داریم که 2.5 میلیون تن آن مربوط به استان‌های شمالی کشور است.

17پایانه صادراتی در کشور وجود دارد

وی با اعلام اینکه 17 پایانه صادراتی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس امروز افتتاح می‌شود.

وزیر صمت اعلام کرد: این طرح در راستای بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی با ظرفیت بسته بندی و صادرات 364 هزار تن در سال و ظرفیت ذخیره سردخانه 90 هزارتنی راه اندازی شده است.

رشد 39 درصدی جوازهای تاسیس صنعتی در 10 ماهه امسال

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی آمارهای امیدبخش در حوزه تولید، گفت: یکی از شاخص‌های امید به سرمایه‌گذاری در کشور، تعداد جوازهای تاسیس صادره واحدهای صنعتی است که ۳۹ درصد در 10 ماهه امسال رشد داشته است و نشانگر علاقه مندی به تولید و اشتغال و کارآفرینی در این شرایط سخت تحریم و کرونا است.

وی با بیان اینکه صنعت ایران تا پایان سال 6.5 درصد رشد خواهد داشت که هم اکنون نیز به این رشد رسیده‌ایم، تصریح کرد: رسیدن به رشد صنعتی ۶.۵ درصدی به همت جهادی تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان افتخارآمیز است که سال آینده نیز این وضعیت تداوم می‌یابد و بهتر نیز می‌شود.

بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری داریم

وزیر صنعـت، معدن و تجارت در پایان گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری در کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر