جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 62195
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399 11:03
درسي و چهارمين جلسه شوراي سلامت كيش مطرح شد :

عادی انگاری رعایت ضوابط بهداشتی فرصت‎ سوزی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از تمهیدات جدید مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا برای میزبانی گردشگران این منطقه خبر داد

به گزارش راه امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در سی و چهارمین جلسه شورای سلامت کیش، یکشنبه ۱۲بهمن در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش بر لزوم اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا در جزیره کیش تاکید کرد.

‎سعید پورعلی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و همچنین ولادت خجسته حضرت فاطمه زهرا (س)، بر عادی انگاری مردم در رعایت ضوابط بهداشتی از سوی اقشار مختلف جامعه در این منطقه اشاره داشت و افزود: کاهش حساسیت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سبب ایجاد نگرانی هایی در سطح جامعه شده است.

‎پورعلی بر اهمیت نقش رسانه ها برای جلوگیری از ایجاد تفکر عادی سازی ضوابط بهداشتی در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نقش صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه راه کارهای مقابله با بیماری کرونا بسیار موثر است و همه بخش های مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش از جمله "بازرگانی، نظارت بر گردشگری و طرح های عمرانی و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی” در کنار  مرکز توسعه سلامت، باید نظارت های حداکثری بر رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند

‎وی با بیان این که جزیره کیش بر اساس شاخص های اعلامی در وضعیت آبی قرار گرفته است گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که همه موظف هستند از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کنند ما هم از این امر مهم مستثنی نیستیم و باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه نظارت داشته باشیم.

‎معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  با بیان این که رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی سبب ادامه و استمرار فعالیت ها در منطقه آزاد کیش خواهد شد تصریح کرد: هر چقدر وقت، امکانات ‎و منابع در تقویت سیستم های نظارتی در نظر گرفته شود به این معنا است که می توانیم از فرصت های پیش رو بهره لازم را ببریم.

‎سعید پورعلی خاطر نشان کرد: اگر بخش های نظارتی غفلت کند احتمال شيوع مجدد بيماري به دليل کاهش حساسیت های مردم و مسافران تقويت مي شود..

‎پورعلی با شاره به این که خوشبختانه وضعيت بیماران بستری شده در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی این منطقه نشان می دهد توفیقات در بحث پیشگیری همچنان ادامه دارد و در حال حاضر بیمار کرونایی بستری در بیمارستان سه نفر است گفت:این یک معیار و شاخص خوبی در زمینه رعایت مقررات بهداشتی در جزیره کیش است.

‎معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  افزود: مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش باید اقدامات پیشگیرانه مجموع گروه های هلال احمر و بسیج که بیش از گذشته در شرایط پیش رو حضور مستمر دارند را در قالب گزارش های تصویری منعکس و اطلاع رسانی کند.

‎سعید پورعلی با تاکید بر این كه منطقه آزاد کیش با نظارت های حداکثری به عنوان منطقه پیشرو در رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور مطرح است اظهار داشت: برجسته سازی اقدامات صورت گرفته توسط تمام دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه در قالب گزارش های تصویری و استفاده از فضای مجازی می تواند فرصت سازی های خوبی را برای جزیره کیش ایجاد کند.

‎پور علی گفت: براي تقویت نظارت های حداکثری در جهت استمرار فعالیت ها و حفظ فضای کسب و کار که سبب رونق اقتصادی این منطقه می شود تمام صنوف نیز بايد با جدیت تمام و هوشیاری بیشتر بر فعالیت های خود نظارت داشته باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر