جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 62166
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1399 14:34
حدود یکسال از سیطره ویروس کرونا بر دنیا می‌گذرد و در محدودیت‌های ناشی از آن، بسیاری از کسب و کارها با مشکلات اقتصادی مواجه شده و همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از همان ابتدای کار، شبکه بانکی به یاری بخش‌های اقتصادی کشور آمده و با اتخاذ تصمیماتی از جمله تسهیلات دهی به بخش‌های آسیب دیده، تعویق اقساط وام و موارد دیگر، حمایت‌ از این دسته مشاغل را در دستور کار خود قرار داد. اما با طولانی‌تر شدن این شرایط کار نظام بانکی اندکی سخت شد.

به گزارش راه امروز، بانک مرکزی نیز از همان ابتدای طرح‌های تعطیلی مشاغل با دستورات اکید خود در خصوص همیاری با مشاغل آسیب دیده از کرونا، به یاری بخش اقتصادی کشور آمد. همچنین این بانک اخیرا نیز در بخشنامه‌ای مصوبات ستاد ملي مديريت کرونا در خصوص حمايت از بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسيب‌ديده ناشي از شيوع بيماری کرونا به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.
موسسه ملل یکی از نهادهای مالی بود که از همان ابتدای کار با رعایت مصوبات بانک مرکزی به کمک اقشار آسیب دیده از کرونا آمد. بطوریکه این موسسه با طرح های مختلفی که به مرحله اجرا درآورد، با کمک به مشاغل آسیب دیده، فعالان اقتصادی، گردشگری و حوزه هنر را پوشش داد.

**حمایت موسسه ملل از حوزه هنر در دوران شیوع کرونا

موسسه ملل اخیرا نسبت به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شرایط ویروس کرونا در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه اقدام کرده است که طی این طرح، تسهیلات در قالب عقد قرارداد مرابحه با سود 12 درصد و طی اقساط 24 ماهه به این دسته مشاغل پرداخت می‌شود.
این تسهیلات به حوزه هایی چون: اهالی قلم مانند مشاهیر، مفلاخر، برندگان جوایز معتبر و برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره های کتاب، ناشران، کتاب فروشان، چاپخانه ها، آژانس های ادبی، وارد کنندگان کتاب استارتاپ ها، شتاب دهنده های حوزه کتاب، موسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت، مدرسان و فعالان قرآنی، دفاتر خدمات زیارتی با مقاصد زیارتی خارج از کشور و مدیران کاروان ها کارگزاران خدمات زیارتی، داده می‌شود.
همچنین تماشاخانه های تئاتر، گروه های تئاتر ثبت شده، آموزشگاه های آزاد هنری استدیوهای صدا برداری شرکت ها و موسسات تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی، گروه های موسیقی، گالری های تجسمی، خانه مد، موسسه های هنری تک منظوره، اساتید، هنرمندان و مربیان هنری، کانون‌های سرگرمی نمایشی، موسسه های هنری شاخص و برتر، سالن سینما، مراکز پشتیبان سینمایی، موسسات سینمایی آموزشگاه های آزاد سینمایی، تهیه کنندگان فیلم موسسات، تولید ابزار و تجهیزات سینمایی، کسب و کارهای سینمایی، روزنامه ها، هفته نامه ها، دوهفته نامه ها، ماهنامه و دو ماهنامه ها، فصل نامه و سالنامه ها، کانون های آگهی و تبلیغاتی چاپخانه های مطبوعاتی، شرکت های توزیع، خبرگزاری های رتبه 1 و 2، پایگاه های خبری با ضریب کیفی 60 به بالا مشمول دریافت تسهیلات کرونا هستند.

**حمایت موسسه ملل از حوزه گردشگری در دوران کرونا
موسسه ملل همچنین در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا اقدام به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شرایط ویروس کرونا در حوزه گردشگری کرد.
 برهمین اساس نیز، این موسسه به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده مجوز فعالیت در حوزه گردشگری در قالب تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری تسهیلات پرداخت می‌کند.

**تسهیلات موسسه ملل به مستاجرین
به منظور رفاه مستاجرین موسسه اعتباری ملل تا پایان آذرماه امسال، حدود 2215 فقره تسهیلات به مبلغ 493 میلیارد ریال به این قشر از جامعه پرداخت کرده است.
 همچنین این موسسه به منظور حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان آذرماه به 2244 نفر تسهیلات به مبلغ 218,000,000,000  پرداخت کرده است.

**حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا با طرح افق و آفاق در موسسه ملل
موسسه اعتباری ملل در سالی 99 و در راستای توسعه کسب و کار تولیدکنندگان دو طرح افق و آفاق یک  را اجرایی کرد.
 موسسه اعتباری ملل به منظور حمایت از تولید کالای ایرانی نسبت به اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه تولید، خرید ماشین آلات و تجهیزات، خرید خودروی ایرانی و کالای بادوام ایرانی و دریافت خدمات و همچنین توسعه دامداریها در قالب طرح آفاق یک اقدام کرده است. همچنین این موسسه به منظور توسعه کسب و کار متخصصین نسبت به اجرایی شدن طرح افق اقدام کرد که طی آن تمامی پزشکان، مسئولین داروخانه ها و وکلای واجد شرایط می توانند در قالب طرح تسهیلاتی افق اشخاص حقیقی جهت رونق بخشیدن به کسب و کار خود در خصوص تامین سرمایه در گردش و لوازم مصرفی، تعمیر و بازسازی محل فعالیت و تامین سرمایه ثابت (خرید ماشین آلات و تجهیزات) اقدام به اخذ تسهیلات کنند.

**سایر فعالیت‌های موسسه ملل در دوران کرونا
موسسه ملل در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و در پی پرداخت 100 درصدی تسهیلات کرونا (ویژه ی مشاغل آسیب دیده) توسط شعبه طبس این موسسه، با پرداخت کامل پرونده های تسهیلاتی معرفی شده رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
همچنین در سالی که رو به اتمام است، موسسه ملل رتبه نخست در اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان کرونا دراستان مازندران با تعداد 19279 پرونده به مبلغ 486 میلیارد تومان را کسب کرد.
لازم به ذکر است که این موسسه با حمایت از گروه جهادی عماریون که در تولید ماسک و توزیع آن به صورت رایگان در بین اقشار مختلف مردم و بیمارستان ها فعال بوده، مبلغ یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به این گروه اعطا کرده‌ است. 
همچنین، پیش از این نیز موسسه اعتباری ملل مبلغ 26 میلیارد ریال برای تهیه 10 دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان های خراسان رضوی اختصاص داده و نسبت به خرید سهام کرونا 2 به مبلغ 20 میلیارد ریال نیزاقدام کرده است.
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر