جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 61405
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 16:51
سالانه افراد زیادی تور کیش را برای رفتن به تعطیلات انتخاب می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این جزیره را در بین همه محبوب ساخته است، آب و هوای تازه و سرشار از اکسیژن آن است...
 پاکیزگی و خوش آب و هوایی کیش در برخی از زمان‌ها از سال بیش از دیگر زمان‌ها خواهد بود. در این مقاله به بررسی بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش می‌پردازیم. سعی داریم تا سفر به آن را در تمامی فصول سال مورد بحث قرار دهیم و بهترین و خاطره انگیزترین تفریحات آن را برای شما بازگو کنیم.

بهترین آب و هوا  برای سفر به جزیره کیش
پیش از سفر به یک شهر باید آب و هوای آن را مورد توجه قرار دهید. در زمان سفر به جزیره کیش نیز این موضوع صدق می کند و باید آب و هوای آن را خوب بررسی کنید. در برخی از روزهای سال اختلاف دمای جزیره به ۹ درجه می رسد و رطوبت فراوانی دارد. این رطوبت هوا باعث شده تا بارندگی در این جزیره بسیار اتفاق بیافتد. به همین دلیل هیچگاه سردی دما را در جزیره کیش تجربه نخواهید کرد. پیش از آنکه به جزیره برسید، باران‌های زیادی را در مسیر تجربه خواهید کرد و حتی ممکن است از آن‌ها بهراسید اما وقتی در جزیره هستید بارش‌های بارانی بهترین راه برای فرار از رطوبت خواهد بود. نکته مهم در خصوص آب و هوا که باید بدانید این است که در کشتی‌های حاضر در بندرگاه آفتاب یا بندر چارک در روزهای آفتابی حرکت می ‌کنند و اگر هوا بارانی باشد، این حرکت لغو می ‌شود و باید در بندر منتظر بمانید. بنابراین پیش از اقدام به سفر حتماً آب و هوای جزیره کیش را بررسی کنید.

گرچه آب و هوای جزیره کیش در تمامی فصول سال متفاوت است اما تغییرات آن در یک فصل خاص به مراتب بیشتر خواهد بود. در کل آب و هوایی که بتوان در آن بهترین زمان برای سفر به کیش را داشت به تفریحات و هدف شما از سفرتان بستگی دارد. همراه با یکدیگر آب و هوای جزیره کیش را در هر فصل مرور می کنیم و شما به راحتی بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش فصل بهار است
بهار پرطرفدارترین فصل برای سفر است. هوای فوق العاده و تعطیلات نوروز در بهار جزیره کیش را به یک مقصد بی نظیر برای ایرانیان تبدیل کرده است. در فصل بهار در تمام ماه ها، آ و هوای جزیره کیش ملایم و خوش است و بارش های شرجی که غالبا تند و همراه با بادهای شدید هستند، کمتر رخ می دهند. البته شلوغی و جمعیت در این فصل بسیار بیشتر از دیگر فصول خواهد بود چراکه در تعطیلات نوروز مردم ایران، زمان بهتری برای گذراندن در کنار خانواده را دارند. ناگفته نماند که در ماه اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش را خواهید داشت. زیرا در این ماه از رطوبت بیش از حد و بارش های شدید خبری نیست. پیشنهاد ما برای بهترین زمان سفر به جزیره کیش این است که فصل بهار را حتماً در لیست خود قرار دهید!

لذت یک شنا در جزیره کیش را فصل تابستان تجربه کنید
در فصل تابستان به دلیل اینکه اطراف کیش را دریا فرا گرفته است، آب و هوای گرم همراه با رطوبت زیاد را تجربه خواهید کرد. یکی از دلایلی که این فصل را برای گردش های معمولی به جزیره کیش پیشنهاد نمی کنیم، عدم بارندگی است! به نظر من تحمل دمای بالای پنجاه درجه سانتی گرا، بدون هیچ بارندگی از سخت ترین قسمت های سفر به جزیره کیش خواهد بود و اگر از افرادی هستید که از گرما فرار می کنند حتماً سفر در این فصل را فراموش کنید. تنها دلیل خوبی که برای سفر در فصل تابستان به جزیره کیش وجود دارد، برگزاری قرعه کشی ها و جشنواره های بزرگ و تفریحات ساحلی در این جزیره است. این ها خود به تنها باعث شده تا هر ساله آمار گردشگرانی که به کیش سفر می کنند افزایش یابد.

زیبایی های جزیره کیش را در پاییز ببینید
در فصل پاییز با وجود رطوبت بالای شصت درجه سانتی گراد، هوای جزیره کیش بسیار باورنکردنی و نا متعادل است. به طور کلی مخلوطی از هوای فصل بهار و فصل تابستان را در فصل پاییز تجربه خواهید کرد. با این وجود بارندگی های زیاد همراه با شب های طولانی یک گزینه عالی برا سفر به جزیره کیش در فصل پاییز است. اما باید بگوییم که با تمام این ها برای برخی از افراد بهترین زمان سفر به جزیره کیش، فصل پاییز نیست. گرچه جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف رزرو اتاق در هتل ها و تخفیفات ۵۰ درصدی روز کیش که مصادف با ۲۰ آبان است، باعث شده تا گردشگران بیشتری در این فصل به کیش سفر کنند. در ماه مهر هوای جزیره هنوز مانند هوای فصل تابستان می ماند. بارندگی های کمتری رخ می دهد و شرجی بودن هوا آزار دهنده است. آذز ماه بارندگی های بیشتر و هوای شرجی کمتر را تجربه می کنید و آبان ماه آب و هوایی میان این دو ماه دارد. روزهای فصل پاییز کوتاه تر هستند ولی با توجه به اینکه تعداد مراکز خرید و تفریحی این جزیره فراوان است، به راحتی می توانید در طول روز نیز به گشت و گذار بپردازید.

بهترین و ارزان ترین سفر به جزیره کیش در فصل زمستان
تجربه بیرون رفتن در زیر باران بدون هیچ سرما و سرماخوردگی را در فصل زمستان و در جزیره کیش به دست آورید. در فصل زمستان باران هایی سریع به بارش می کنند که برای جلوگیری از خیس شدن حتماً باید خود را پیش از بیرون رفتن برای آن ها آماده کنید. به این ترتیب به امید آفتاب گرفتن در ساحل روزهای زمستانی در کیش به آن سفر نکنید. در فصل زمستان دمای هوای جزیره کیش بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد متغیر است و خنکی هوا در این فصل آن را به بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش کرده است. از هوای معتدل و عالی جزیره کیش در ماه اسفند که به فصل بهار نزدیک می شویم حتماً لذت ببرید زیرا زمان بیشتری را برای بازدید از جاذبه ها و قدم زدن در جزیره دارید.

بهترین تفریحات در سفر بخ جزیره کیش
بهترین تفریح ها در جزیره کیش که عموما مردم را به خود جذب می کنند، تفریحات آبی مانند سوار شدن روی قایق های موزی، غواصی و تفریحات هیجان انگیز مانند پرواز با چتر بر فراز خلیج فارس است. در بیشتر زمان‌های سال هوا در این جزیره آفتابی است و شما می توانید تمامی این تفریحات را به راحتی انجام دهید. باید ذکر کنیم که این تفریحات هیچ محدودیت سنی ندارند. در روزهای بارانی نیز می توانید به مراکز تفریحی و خرید سرپوشیده جزیره سری بزنید. با این حساب بهترین زمان سفر به جزیره کیش اواسط فصل پاییز و فصل زمستان است و جذاب ترین ورزش های آبی در جزیره کیش را می توانید در اسفند ماه و فصل بهار تجربه کنید.

از برگزاری جشنواره های جزیره کیش جا نمانید
با وجود اینکه تابستان فصلی گرم و نامناسب برای سفر به جزیره کیش است اما برگزاری انواع جشنواره ها و تخفیفات این جزیره گردشگران بسیاری را به خود می خواند. اینها از جمله جذابیت هایی است که باعث شده در این آب و هوای گرم و شرجی بازهم این جزیره مورد استقبال قرار بگیرد. رویدادهای تابستانی مانند ورزش های آبی و ساحلی، زیباسازی های شهری جزیره کیش، جنگ های شادی و کارناوال های پر از هیجان، تئاتر و کنسرت های موسیقی و تخفیف هایی که در آن ها قیمت ها به طور قابل ملاحضه ای ارزان هستند، معمولا در بازه زمانی پانزدهم تیر ماه تا پانزدهم اسفند ماه برگزار می شوند. بنابراین تعاریف بهترین زمان سفر به جزیره کیش و برنده شدن جوایز تابستان است.

با توجه به موارد ذکر شده بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش اواسط فصل پاییز و زمستان و اوایل فصل بهار خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر