جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 61348
تاریخ انتشار: 26 دی 1399 15:49
پروفسور سوزان هاپکینز که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، گفت: نتایج دلگرم کننده است و نشان می‌دهد که ایمنی بیش از آنچه برخی از افراد تصور می‌کردند دوام آورده است، اما این مصونیت به هیچ وجه مطلق نیست.
مطالعه‌ای که توسط کارشناسان سازمان بهداشت عمومی انگلیس انجام شده نشان می‌دهد، بیشتر افرادی که کرونا گرفته اند حداقل برای مدت پنج ماه از ابتلای مجدد به آن در امان هستند.

به گزارش راه امروز به نقل از ایسنا؛ کارشناسان دریافتند افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند ۸۳ درصد کمتر از اشخاصی که هرگز کرونا نداشته اند در خطر ابتلای مجدد هستند.

با این حال کارشناسان هشدار می‌دهند که برخی از افراد می‌توانند دوباره کرونا بگیرند و دیگران را هم مبتلا کنند.

مسئولان تاکید می‌کنند که مردم باید همچنان قوانین فاصله اجتماعی و قرنطینه را رعایت کنند - چه ویروس داشته باشند یا نداشته باشند.

پروفسور سوزان هاپکینز که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، گفت: نتایج دلگرم کننده است و نشان می‌دهد که ایمنی بیش از آنچه برخی از افراد تصور می‌کردند دوام آورده است، اما این مصونیت به هیچ وجه مطلق نیست.

او گفت: سطح عفونت در برخی افراد که قبلا هم کرونا گرفته بودند بسیار بالا بود حتی بدون آنکه علائمی داشته باشند و در نتیجه در معرض خطر انتقال آن به دیگران بودند.

وی افزود: این بدان معناست که حتی اگر اعتقاد دارید که قبلا به این بیماری مبتلا بوده‌اید و از آن در امان هستید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که دوباره به نوع شدید این بیماری مبتلا نخواهید شد، اما هنوز خطر ابتلا به آن و انتقال این ویروس به دیگران وجود دارد.

از ژوئن تا نوامبر سال ۲۰۲۰ تقریبا ۲۱ هزار نفر از کارکنان بهداشتی در سراسر بریتانیا به طور منظم مورد آزمایش قرار گرفتند تا مشخص شود آیا در حال حاضر ویروس کرونا دارند یا اینکه قبلا داشته اند.

متخصصان همچنین از نزدیک موارد جدید را که دارای گونه جهش یافته ویروس کرونا هستند، نظارت می‌کنند و همچنین مصونیت کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند را تحت نظر می‌گیرند.

دکتر جولیان تانگ، متخصص ویروس در دانشگاه لستر گفت که نتایج برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی امیدبخش است.

به گزارش بی بی سی، وی گفت: امیدوارم که نتایج حاصل از این مقاله اضطراب بسیاری از همکاران در بخش‌های بهداشتی را که نگران گرفتن دوباره کرونا هستند، کاهش دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر