جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 60026
تاریخ انتشار: 24 آذر 1399 11:44
آیا رهبری با درخواست رئیس جمهور موافقت کردند؟

دو اظهارنظر متناقض درباره بررسی مجدد لوایح «FATF»

پس از آنکه معاون حقوقی رئبس جمهور ازموافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس جمهور درباره بررسی مجدد لوایح FATF خبر داد، آیت الله شبستری عضو تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد که بررسی مجدد لوایح FATF یکسال است که از دستور کار خارج شده است. این درحالی است که انصاری عضو دیگر عضو تشخیص مصلحت نظام از ابلاغ موافقت رهبر انقلاب با درخواست رئیس جمهور مبنی بر ضرورت تمدید زمان بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص خبر می دهد.
به گزارش راه امروز: هفته پیش محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نامه دولت به رهبر معظم انقلاب در همین باره خبر داده بود. حالا لعیا جنیدی در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» توضیح داده که با موافقت رهبری، مهلت بررسی لوایح باقی مانده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید شده است. 

البته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی گفته است که لوایح FATF از دستور کار مجمع تشخیص خارج شده و بعید است مجدد بررسی شود.  آیت الله شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با « خبرگزاری تسنیم» در پاسخ به سوالی درباره ادعای بررسی مجدد لوایج FATF در مجمع تسخیص، گفت: لوایح FATF یکسال است که از دستور مجمع تشخیص مصلحت نظام خارج شده است.

به گفته او، برخی رسانه ها ادعا کرده اند که این لایحه در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته اما ما روز چهارشنبه جلسه داشتیم و هیچ بحثی درباره FATF نشد.  آیت الله شبستری گفت: بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام ممکن نیست مگر اینکه حکم یا دستور بالاتری ابلاغ شود که تا امروز به ما ابلاغ نشده است.

حال اما یک عضو  دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که رهبر انقلاب با درخواست رئیس جمهور مبنی بر ضرورت تمدید زمان بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص موافقت کردند.

مجید انصاری در گفت و گو با «ایسنا»، در ارتباط با خبر تمدید مهلت بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به دستور رهبر انقلاب، اظهار کرد: این درخواست توسط رئیس جمهور طی نامه ای به رهبر ارائه شد و ایشان با موضوع تمدید مهلت بررسی این موضوع در مجمع موافقت کردند.

وی گفت: این موضوع به مجمع تشخیص ابلاغ شده است. انصاری در پاسخ به این پرسش که زمان ابلاغ این دستور کی بوده است اظهار بی اطلاعی کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر