جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 59745
تاریخ انتشار: 18 آذر 1399 10:49
«راه امروز» از میزان خطوط فعال و غیرفعال دو اپراتور گزارش می دهد

خطوط دائمی «همراه اول» ۵ برابر «ایرانسل»

مقایسه خطوط فعال همراه اول و ایرانسل حاکی از آن است که تا پایان سه ماهه دوم سال جاری، تعداد خطوط فعال دائمی در همراه اول ۱۹ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۴۹ عدد است و در ایرانسل،‌ این آمار به ۳ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۵۸ عدد رسیده که نشان می‌دهد خطوط فعال دائمی اپراتور همراه اول، بیش از پنج برابر خطوط فعال دائمی اپراتور ایرانسل است.
به گزارش راه امروز: مطابق آمار تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹، تعداد خطوط واگذارشده دائمی در همراه اول ۲۰ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۲۹ است و در ایرانسل، این عدد به چهار میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۴۰ رسیده است. تعداد خطوط واگذارشده اعتباری نیز در همراه اول، ۷۴ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۱۰ عدد است و در ایرانسل، به ۸۵ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۳۷۰ رسیده است. این آمار حاکی از آن است که بیشتر خطوط واگذارشده دائمی متعلق به همراه اول است و این اپراتور، حدود چهار برابر ایرانسل، خط دائمی واگذار کرده است. این آمار مجموع خطوط واگذارشده در همراه اول را به ۹۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۳۹ عدد رسانده و در اپراتور ایرانسل، مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری، ۹۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۱۰ رسیده است که نشان می‌دهد اپراتور همراه اول، بالغ بر چهار میلیون خط دائمی و اعتباری بیشتر از اپراتور همراه اول واگذار کرده است.


با وجود این، از میان تعداد خطوط واگذارشده، برخی توسط کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل در شریط غیرفعال به سر می‌برند. طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد خطوط فعال دائمی در همراه اول ۱۹ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۴۹ عدد است و در ایرانسل،‌ این آمار به ۳ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۵۸ عدد رسیده است. این آمار نیز حاکی از آن است که خطوط فعال دائمی اپراتور همراه اول بیش از پنج برابر خطوط فعال دائمی اپراتور ایرانسل است. 

تعداد خطوط فعال اعتباری نیز در همراه اول ۴۸ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۶ است و در ایرانسل این عدد به ۵۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۸۴ رسیده است. در مجموع تعداد خطوط فعال در همراه اول، ۶۷ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۳۵ عدد است و در ایرانسل، این عدد ۵۳ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۴۲ عدد است. این آمار ضریب نفوذ همراه اول را به ۸۰.۳۴ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل را به ۶۳.۷۵ درصد می‌رساند. همچنین همراه اول با ۱۰۸ کشور دارای ارتباط رومینگ است و ایرانسل با ۱۴۴ کشور دارای ارتباط رومینگ است. همچنین تعداد اپراتورهای خارجی دارای ارتباط رومینگ نیز در همراه اول ۱۹۲ و در ایرانسل ۳۲۰ عدد است.

سهم دو اپراتور از پوشش جاده‌ای و ریلی

میزان پوشش اینترنت در جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی در همراه اول، ۸۲ هزار و ۱۴۶ کیلومتر و در ایرانسل، ۶۴ هزار و ۶۶ کیلومتر است. همچنین درصد پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی، در همراه اول به ۸۶.۴۱ درصد رسیده و این شاخص در اپراتور ایرانسل، ۶۷.۳۹ درصد است. پوشش جمعیتی 2G در همراه اول، ۹۶.۹،‌ در ایرانسل ۸۷.۲۱ درصد است، پوشش جمعیتی3G  نیز در همراه اول ۸۵ درصد و در ایرانسل، ۸۳.۶ درصد است، پوشش جمعیتی 4G نیز در همراه اول ۸۱ درصد و در ایرانسل ۶۱ درصد است.

همچنین بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با عنوان «ایران در مسیر هوشمندی»، در مقایسه پوشش اینترنت ‌همراه در محورهای مواصلاتی (شامل پوشش جاده‌ها و خطوط ریلی)، در پوشش جاده‌ای همراه اول در پوشش 2G با ۷۴ هزار و ۵۹۳ کیلومتر به ۸۶.۸۱ درصد رسیده و ایرانسل با ۵۷ هزار و ۷۶۰ کیلومتر، ۶۷.۲۲ درصد را پوشش داده است. در پوشش ریلی 2G نیز همراه اول با ۷۵۵۱ کیلومتر، ۸۲.۶۵ درصد را پوشش داده و پوشش ریلی 2G در ایرانسل با ۶۳۰۵ کیلومتر، به ۶۹.۰۲ درصد رسیده است. 

پوشش جاده‌ای همراه اول در پوشش 3G با ۴۹ هزار و ۱۹۳ کیلومتر به ۵۷.۲۵ درصد رسیده و ایرانسل با ۵۷ هزار و ۹۰۶ کیلومتر، ۶۷.۳۹ درصد را پوشش داده است. در پوشش ریلی 3G نیز همراه اول با ۵۷۲۶ کیلومتر، ۶۲.۶۸ درصد را پوشش داده و پوشش ریلی 3G در ایرانسل نیز با ۶۶۱۹ کیلومتر، به ۷۲.۴۵ درصد رسیده است. پوشش جاده‌ای همراه اول در پوشش 4G با ۲۸ هزار و ۲۲۷ کیلومتر به ۳۲.۸۵ درصد رسیده و ایرانسل با ۳۳ هزار و ۷۹۵ کیلومتر، ۳۹.۳۳ درصد را پوشش داده است. در پوشش ریلی 4G نیز همراه اول با ۳۳۷۸ کیلومتر، ۳۶.۹۸ درصد را پوشش داده و پوشش ریلی 4G در ایرانسل با ۴۱۹۱ کیلومتر، به ۴۵.۸۸ درصد رسیده است.

این آمار حاکی از آن است که همراه اول در مجموع ۱۵۲ هزار و ۱۳ کیلومتر پوشش اینترنت ‌همراه جاده‌ای و ایرانسل در مجموع ۱۴۹ هزار و ۴۶۱ کیلومتر پوشش اینترنت ‌همراه جاده‌ای ایجاد کرده است. در پوشش ریلی نیز، همراه اول در مجموع ۱۶ هزار و ۶۵۵ کیلومتر اینترنت همراه نسل دو، نسل سه و چهار ایجاد کرده و ایرانسل نیز در مجموع در پوشش ریلی، ۱۷ هزار و ۱۱۵ کیلومتر اینترنت همراه نسل دو، نسل سه و چهار ایجاد کرده است. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش در همراه اول به ۱۳۲۱ و شهرهای پوشش تحت ایرانسل به ۱۳۱۴ رسیده است. تعداد روستاهای تحت پوشش نیز در همراه اول، ۴۴ هزار و ۹۱۸ و در ایرانسل این عدد به ۱۸ هزار و ۱۲۷رسیده است. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر