جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 59458
تاریخ انتشار: 11 آذر 1399 14:44
رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در استان یزد اعمال محدودیت های صنفی در این استان از یک ماه پیش به صورت خودجوش شروع شد و قبل از اعلام مصوبه ستاد کرونا واحدهای صنفی استان یزد به صورت نصف روز فعالیت داشتند و در حال حاضر که تعطیل کامل هستند.
به گزارش راه امروز؛حسنی در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته و اعمال محدودیت ها در استان یزد در کاهش آمار بیماری کرونا موفق عمل کرده ایم و یک ماه پیش آمار روزانه بسترهای استان بالای یک هزار و ۳۰۰ نفر بود که در حال حاضر به ۶۹۰ نفر در روز کاهش یافته و همچنین تعداد فوتی های استان از ۳۰ نفر در روز تک رقمی شده است و این حاصل همکاری همه مردم و صنوفی است که از درآمد خود گذشت کردند.


وی تصریح کرد: محدودیت های صنفی در استان یزد از ۴ هفته قبل آغاز شده و در حال حاضر نیز صنوف یزد مشارکت بالای ۹۷ درصد در تعطیلی واحدهای صنفی خود داشته اند و مقرر شده که محدودیت های ساعتی صنوف در این استان تا پایان بیماری کرونا اعمال شود.

حسنی تاکید کرد: در خصوص گروه بندی های در نظر گرفته شده برای صنوف مشکلاتی وجود دارد و این گروه بندی ها کارشناسی شده نیست و برخی از صنوفی که باید باز باشند تعطیل هستند و برخی از صنوفی که لزومی به باز بودن ندارند در گروه یک قرار گرفته اند و این مساله نیاز به کارشناسی دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد با بیان اینکه از یک ماه پیش تا کنون بازرسی ها به صورت کامل انجام گرفته، اظهار کرد: ۴۵ هزار واحدصنفی در استان یزد فعال هستند که از این تعداد در بازرسی های صورت گرفته در استان در یک ماه گذشته ۳ هزار واحدصنفی اخطار پلمپ گرفته اند .

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم که با رعایت حداکثری مردم و همکاری صنوف دلسوز کشور شاهد کاهش و قطع زنجیره ویروس کرونا باشیم .
برچسب ها: حسنی ، کرونا ، یزد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر