پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 59327
تاریخ انتشار: 08 آذر 1399 11:40
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق ناوشکن دنا در نیمه اول دی ماه به این نیرو خبر داد.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، دریادار «حسین خانزادی» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز نیروی دریایی اظهارداشت: در روزهای آینده نمایش دیگری از خودکفایی و ظرفیت‌های بومی ساخت تسلیحات دفاعی مرتبط با نیروی دریایی به نمایش گذاشته خواهد شد که در پیشانی آن‌ها ساخت مجموعه‌ای از شناورهای سطحی است که ملت شریف ایران شاهد آن خواهند بود.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به نام دنا نیز نیمه اول دی ماه به نیروی دریایی ارتش الحاق خواهد شد.

دریادار خانزادی عنوان کرد: ناو موشک انداز زره که تمام آزمایش‌های دریایی خودش را پشت سر گذاشته، یک شناور بسیار پرسرعت، پرقدرت و با قابلیت مانور بالاست و  این شناور همین هفته آمادگی الحاق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وی یادآور شد: دنا ساخت کامل وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است که با نظارت و مشارکت نیروی دریایی تکمیل شده و زره شناوری است که به طور کاملاً بومی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش ناوشکن دنا پرونده پنجم از شناورهای موشک انداز از  این موضوع است که در سال‌های گذشته چهار فروند از آنها در ناوگان شمال به نیروی دریایی الحاق شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر جا نیاز بوده ظرفیت‌های دفاعی کشور به سرعت توسعه یافته است، خاطرنشان کرد: موشک انداز زره به همراه شناورهای دیگری از این دست که در سال ۱۴۰۴ از آن به نیروی دریایی ملحق می‌شوند، ظرفیت جدیدی از توان پرسرعت و پر قدرت دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ناوگان جنوب است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر