پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 59311
تاریخ انتشار: 08 آذر 1399 09:18
بلافاصله بعد از ترور شهید محسن فخری‌زاده چهره علمی صنعت دفاعی کشور، رسانه‌های غربی به‌جای تقبیح این اقدام تروریستی، تلاش کردند با انتساب عبارت برنامه هسته‌ای نظامی به وی، ترور را طبیعی جلوه دهند درحالی که آخرین پروژه‌اش که در حال اجرا ناتمام ماند، تلاش برای حفظ جان انسان‌ها در مقابل کرونا بود.
به گزارش راه امروز به نقل ازایرنا، بعدازظهر دیروز (جمعه ۷آذرماه) عناصر تروریست مسلح در آبسرد دماوند، خودرو حامل محسن فخری‌زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء موفق نبود و این دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به شهادت رسید.

شهید فخری‌زاده در حالی ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی (سپند) را برعهده داشت که به گفته امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مجموعه تحت مدیریت شهید فخری‌زاده تا فاز یک آزمایش‌های انسانی در حوزه واکسن کرونا پیش رفته بود. این در حالی است که پیش از آن نیز نخستین کیت ایرانی تشخیص کرونا در همین سازمان تحت مدیریتشان تولید شده بود.

تلاش برخی رسانه‌های غربی در توجیه ترور شهید فخری‌زاده با ادعای بی‌اساس برنامه‌ هسته‌ای نظامی ایران و منسوب دانستن این دانشمند با آن، در حالی صورت می‌گیرد که بارها رهبر معظم انقلاب تاکید کرده ما با وجود اینکه می‌توانستیم در این راه قدم برداریم، براساس حکم اسلام عزیز کاربرد این سلاح را حرام قطعی شرعی اعلام کردیم، بنابراین هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه‌داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم.

توافق هسته‌ای ایران و نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز حاکی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بوده و همه گزارش‌های آژانس نیز بر همین مساله مهر تایید زده و این موضوع در کنار فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن تسلیحات هسته‌ای، عملا ادعای رسانه‌های غربی را بی‌اساس کرده است.

اما نکته مهم در ترور شهید فخری‌زاده، جایگاه علمی و تلاش‌های او در حوزه دانش برای حفظ جان مردم بود که نشان می‌دهد تروریسم بین‌المللی چگونه تلاش‌گران و دانشمندانی که دستاوردهای علمی معطوف به حفظ جان انسان‌ها را در رأس پژوهش‌های خود قرار می‌دهند، با ادعاهایی بی‌اساس، قربانی و ترور می‌کند.

این در حالی است که استراتژی نظامی ایران نیز اساسا معطوف به دفاع از کشور و جان مردم بوده و اقدامات و دستاوردها و صنایع نظامی نیز همگی با رویکرد دفاعی و نه تهاجمی طرح‌ریزی شده است و از سوی دیگر، به گفته امیر حاتمی وزیر دفاع، شهید دکتر فخری‌زاده که به عنوان معاون وزیر سال‌ها سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را اداره کرد، منشأ خدمات بزرگی در عرصه‌های دفاعی و علمی بود.

این مساله همان موردی است که رسانه‌های حامی تروریسم، به عمد جایگاه و اقدامات شهید فخری‌زاده را نادیده می‌گیرند که چگونه دفاع از جان انسان‌ها - چه در برابر تهاجم نظامی بیگانگان چه در برابر تهاجم یک بیماری و ویروس- در اولویت به‌کارگیری دانش از سوی این شهید بوده است.

آخرین پروژه شهید فخری‌زاده یکی از همان پروژه‌های عملی در حوزه دانش و معطوف به نجات جان انسان‌ها، واکسن‌ آماده کارآزمایی بالینی در ایران برای مقابله با کووید-۱۹ بود که در مجموعه تحت مدیریت این شهید دنبال می‌شد و حالا پیش از تمام شدن برای نجات جان مردم، او را ترور کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این رابطه دیشب در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: شهید فخری‌زاده در حوزه واکسن قدم های بلندی را برداشتند که انشاالله خبرهای آن به مردم عزیز تقدیم خواهد شد.

امیر حاتمی افزود: دانشمند بی‌ادعای ما که به عنوان معاون وزیر دفاع سالیان سال سازمان پژوهش‌های دفاعی را اداره کردند، منشاء خدمات بسیار بزرگی هم در عرصه دفاعی و علمی بودند که درباره آنها کمتر صحبت کردیم. 

وی افزود: دشمنان ما که ترور را همواره به عنوان یک ابزار علیه مردم عزیز ما و خادمین آنها استفاده کردند این بار هم این کار را انجام دادند.
 این وزارتخانه در خط مقدم امنیت آفرینی برای مردم بوده و همواره مورد بغض و کینه دشمنان است و کسانی که در این عرصه نقش موثرتری را ایفا می‌کنند طبیعتاً دشمنان نسبت به آنها بغض و کینه بیشتری دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر