جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 59310
تاریخ انتشار: 08 آذر 1399 09:16
رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت ۶۰۰ مورد وقف جدید در استان‌های کشور خبر داد.
به گزارش راه امروز؛محمد محرابی روز شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار حوزه اوقاف ایرنا با بیان اینکه ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف به شمار می‌رود، اظهار داشت: با وجود اینکه ترویج وقت به واسطه گستردگی خدمات و کارکردهای نهاد وقف برای آحاد جامعه وظیفه همگانی و بر عهده همه دستگاه‌ها و نهادهای جامعه است، اما این این سازمان به عنوان نهاد متولی اهتمام ویژه ای در امور وقف دارد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی سبب رشد وقف های جدید خواهد شد.

 رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه و  برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، علما ، اساتید، نخبگان و معتمدین محلی و اصناف هستیم.

محرابی افزود: راه اندازی کتابخانه دیجیتال در راستای تجمیع منابع مکتوب حوزه وقف با هدف تسهیل دسترسی محققان و پژوهشگران از این منابع از دیگر برنامه های اجرایی اداره ترویج به شمار می رود.

 وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ عنوان محصول تبلیغی و ترویجی نیز در قالب کتاب، بروشور و کلیپ در زمینه وقف تولید شده، ادامه داد: حمایت از دانشجویان و اساتید در زمینه تدوین پایان نامه و انجام تحقیقات پژوهشی حوزه وقف و تالیف کتاب نیز از اقدامات و فعالیت های این مجموعه است.

رئیس اداره ترویج وقف سازمان اوقاف تصریح کرد: تجلیل از واقفان و فعالان عرصه وقف و تکریم از  مدافعان سلامت و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری نیز از جمله فعالیت‌های اداره ترویج و به شمار می رود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر