پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 59279
تاریخ انتشار: 07 آذر 1399 11:29
سازمان هواشناسی برای روزهای آینده پیش‌بینی کرد؛

بارش برف در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ادامه بارش باران و برف در برخی نواحی زاگرس و البرز در امروز، پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده بارش‌ها در شمال‌غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف باشد.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی کشور بارش باران را برای ۲۲ استان و نیمه غربی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر طی روزهای آینده پیش بینی کرد. همچنین امروز (جمعه) استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال استان‌های تهران، خراسان شمالی و سمنان با بارش باران و برف مواجه هستند. هچنین براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی رگبار باران و گاهی رعد و برق و بارندگی برای استان‌های خوزستان، بوشهر، غرب یزد، کرمان، همدان، ‌خراسان رضوی و تهران خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. این سازمان پیش‌بینی کرد که شدت بارش‌ها امروز در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال بوشهر، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، غرب مازندران، گیلان، شمال استان‌های البرز، گیلان و تهران موجب بالاآمدن آب رودخانه‌ها و سیلاب در مناطق جنوبی شده و بارش برف در مناطق کوهستانی موجب کاهش دید در عبور گردنه‌ها می‌شود.

سازمان هواشناسی به سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هشدار دارد  که از صبح شنبه تا پیش از ظهر دوشنبه بارش‌های شدید را خواهیم داشت که منجر به سیلاب، آب گرفتگی، کاهش دید و لغو پروازدها خواهد شد و باید احتیاط لازم را داشته باشند.

براساس این گزارش، آسمان تهران ابری و نیمه ابری است و گاهی شاهد بارش باران و برف در پایتخت خواهیم بود.

بیشنیه دمای امروز پایتخت ۱۱ درجه است و روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه شرایط برای بارندگی‌ها مهیا خواهد بود و هوا در تهران کمی سرد می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر