شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 59084
تاریخ انتشار: 02 آذر 1399 11:19
رییس جمهوری در پیامی با تبریک سالروز استقلال لبنان به همتای خود گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته در کنار ملت و دولت لبنان قرار داشته و دارد.
به گزارش راه امروز به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پیام تبریک به میشل عون، همتای لبنای خود آورده است: فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری لبنان را به جناب‌عالی و مردم شریف کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه لبنان در سالی که گذشت روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت، خاطرنشان کرد:  اما ایستادگی و مقاومت در سایه وجود رهبران فهیم، سربلندی لبنان را در پی داشت و به جهان نشان داد که مسیر عزت، استقلال و شکوفایی لبنان در دوره ریاست جمهوری جناب‌عالی بر این کشور پاینده است و با همدلی و همراهی جریان‌های مختلف سیاسی، همچنان استمرار خواهد یافت.

رییس دولت دوازدهم در ادامه این پیام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز مانند گذشته در کنار دولت و مردم مقاوم لبنان قرار داشته و دارد و آماده توسعه همکاری‌های دو جانبه در همه زمینه‌ها می‌باشد.

روحانی ادامه داد: از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و سربلندی مردم عزیز جمهوری لبنان را مسألت دارم.

 دوم آذرماه -۲۲ نوامبر - به مناسبت پایان قیمومیت فرانسه روز استقلال کشور لبنان نامگذاری شده و مردم این کشور هرساله چنین روزی را جشن می‌گیرند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر