پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 58679
تاریخ انتشار: 22 آبان 1399 10:56
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دوستانه با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ به مصاف بوسنی می رود.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی خود در سال ۱۳۹۹ و همچنین در دومین آزمون با هدایت دراگان اسکوچیچ باید امشب(پنجشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در شهر سارایوو به مصاف تیم ملی بوسنی برود. جدالی سخت برای ملی پوشان مقابل تیمی که قرار است طی یک هفته آینده با هلند و ایتالیا رقابت کند.

شاگردان اسکوچیچ ماه گذشته در تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفتند و موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک میزبان خود را شکست دهند. سردار آزمون و مهدی طارمی گلزنان ایران در آن دیدار بودند. هر دوی این نفرات را در برابر بوسنی در اختیار نداریم تا بدین ترتیب شاهد زوج خط حمله جدیدی در تیم ملی باشیم.

ایران در بازی برابر ازبکستان با ۲ آرایش ۱-۴-۱-۴ و همچنین ۲-۴-۴ خطی بازی کرد و حالا باید دید اسکوچیچ در برابر تیم به مراتب قدرتمندتر بوسنی چه آرایشی را به کار می بندد. طبیعتا ایران نسبت به بازی قبل بیشتر تحت فشار خواهد بود و عیار مدافعان ما بیشتر از قبل مشخص می شود.

ترکیب ایران در برابر ازبکستان بدین ترتیب بود:

پیام نیازمند، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، وحید امیری، احسان حاج صفی(کاپیتان)، علی قلی‌زاده، سردار آزمون، مهدی طارمی و میلاد محمدی.


از بین نفرات بالا تنها سردار و مهدی طارمی در دسترس نیستند و الباقی نفرات در اردو حاضرند. با این وجود احتمال می رود تیم ملی با تغییرات بیشتری نسبت به دیدار گذشته وارد میدان شود. یکی از تغییراتی که به نظر قطعی می رسد در درون دروازه خواهد بود. اگر شاهد اتفاق خاصی نباشیم امیر عابدزاده به جای پیام نیازمند در درون دروازه خواهد ایستاد.

در قلب خط دفاعی مرتضی پورعلی گنجی به ترکیب برگشته و ممکن است به جای شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاعی قرار بگیرد. نباید از مجید حسینی هم غافل بشویم که پس از مدت ها در ترکیب ترابوزان دقایقی به میدان رفت. در ۲ سمت راست و چپ احتمال تغییر بسیار کم است و احتمالا صادق محرمی در راست و میلاد محمدی در سمت چپ به میدان می روند.

خط میانی پیچیده ترین حالت ممکن را دارد. در برابر ازبکستان احسان حاج صفی و احمد نوراللهی در مرکز زمین بودند و وحید امیری و علی قلی زاده متمایل به ۲ سمت بودند. در دقایقی دیگر با یک هافبک تدافعی بازی کردیم و سه هافبک به کمک طارمی که کمی عقب آمده بود در خط میانی انجام وظیفه کردند. در این اردو اکبر ایمانی و سعید عزت اللهی تازه وارد هستند و ممکن است یکی از آنها که احتمالا عزت اللهی خواهد بود از ابتدا به میدان برود. یکی از ایراداتی که به خط میانی تیم ملی در بازی با ازبکستان گرفته شد این بود که جلوی خط دفاعی و در زون ۱۴ که حریف می تواند بیشترین ضربه را بزند شاهد حضور هافبکی جنگنده نبودیم. کاری که پیش از این امید ابراهیمی انجام می داد.

علی قلی زاده بدون شک با توجه به درخشش در بازی قبلی در برابر ازبکستان جایگاه بدون رقیب و حرف و حدیثی در ترکیب اصلی دارد. احتمالا وحید امیری هم مانند او جزو هافبک های تهاجمی تیم ملی خواهد بود. در آن سمت از زمین بیشترین غایب ممکن را داریم و به همین دلیل چندان دست اسکوچیچ باز نیست.

در خط حمله کریم انصاری فرد مهمترین بازیکنی است که دعوت شده است. محتمل ترین زوج برای خط حمله استفاده از زوج کاوه رضایی و کریم انصاری فرد است. شاید هم تیم ملی با یک مهاجم مرکزی به میدان برود. دیگر گزینه روی میز اسکوچیچ مهدی قایدی خواهد بود که احتمالا در نیمه دوم به بازی گرفته می شود.

با وجود اینکه حدس زدن ترکیب تیم ملی آن هم در این برهه کار سختی است اما در مجموع به نظر می رسد تیم ملی با این ترکیب به مصاف بوسنی و هرزگووین برود:

امیر عابدزاده، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، وحید امیری، علی قلی زاده، کاوه رضایی و کریم انصاری فرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر