سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 58664
تاریخ انتشار: 21 آبان 1399 21:31
فدایی استعفا داد، «علی زینی وند» استاندار کرمان شد

جنجال در کرمان

به دنبال استعفای محمدجواد فدایی استاندار کرمان و پذیرش آن از سوی وزارت کشور، «علی زینی وند» به عنوان استاندار جدید کرمان معرفی شد. زینی وند پیش از این معاون استاندار سیستان و بلوچستان بود. مجلس به انتصاب زینی وند واکنش نشان داد.
دکتر عباس تقی زاده مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی در گفتگو با ایسنا با تایید این خبر اعلام کرد: دکتر فدایی استاندار کرمان در نامه‌ای به وزیر کشور از سمت خود استعفا داده است، ولی هنوز پاسخی از سوی وزیر کشور دریافت نشده است. وی درباره دلیل این استعفا گفت: دکتر فدایی گفته اند که بعدا دلایل این استعفا را مطرح خواهند کرد.


فدایی نباید ما را در عمل انجام شده قرار می‌داد
حجت السلام و المسلمین "حسین جلالی" نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت درباره استعفای استاندار کرمان گفت: ما از این خبر غافلگیر شدیم و از استاندار کرمان انتظار داشتیم که برای چنین تصمیم مهمی حداقل مجمع نمایندگان استان را در جریان می‌گذاشتند و ما در عمل انجام شده قرار نمی‌گرفتیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی موافق ماندن ایشان باشد تلاش برای ماندنشان می‌شد و اگر فردی مخالف ایشان است در راستای فرد جانشین وی مدیریت می‌کرد. ما این انتظار را از دکتر فدایی نداشتیم که یک مرتبه انسان را بین زمین و آسمان رها کنند و توقع نداشتیم چنین تصمیمی بدون اطلاع بگیرند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون ما متوجه شدیم که یک نفر رفته و یک نفر دارد می‌آید و هیچ محلی برای مجمع نمایندگان قائل نیستند و این یک نوع توهین به شعور مردم و نمایندگان استان کرمان است لذا بنده گلایه‌مندی خود را از این آمدن‌ها و رفتن‌های بدون اطلاع مجمع نمایندگان اعلام می‌کنم

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی به جای آقای دکتر فدایی انتخاب خواهد شد؟ بیان کرد: نمی‌دانم، اما اسم‌هایی در این چند ساعت مطرح شده است که بنده اصلا شناختی در مورد آن‌ها ندارم.

معاون وزیر کشور اعلام کرد جزئیات استعفای دکتر فدایی مشخص نیست
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره استعفای استاندار کرمان اظهار کرد: ما از استعفای استاندار خبر نداشتیم و در هفته گذشته سفر وزیر صمت را به استان و جلسات مختلف داشتیم و کار‌ها در حال پیگیری بود.

وی افزود: عصر روز گذشته معاون پارلمانی وزیر کشور با بنده تماس گرفت و اعلام کرد استاندار کرمان استعفا داده است و بنده گفتم چه اتفاقی افتاده؟ ما داشتیم با وی کار می‌کردیم که معاون وزیر اعلام کرد جزئیات مشخص نیست و در مجموع قرار است دولت درباره این موضوع و جانشین استاندار تصمیم گیری کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بنده اعلام کردم اجازه بدهید جلسه مجمع نمایندگان استان برگزار شود و درخصوص استعفای استاندار بحث کرده و ببینیم موضوع چیست و اگر به هر دلیلی ادامه فعالیت استاندار امکانپذیر نباشد، درباره گزینه جدید تصمیم گیری کنیم و قرار است جلسه مجمع نمایندگان با وزیر کشور ابتدای هفته آینده در تهران تشکیل شود و نمایندگان استان در این زمینه بحث کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بنده از شب گذشته چندین مرتبه با استاندار تماس گرفتم و موفق نشدم با ایشان صحبت کنم و تلفن همراه استاندار یا در دسترس نیست و یا پاسخ نمی‌دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چند روز قبل با استاندار برای فردا یک جلسه را هماهنگ کرده بودیم و برنامه به صورت متداول پیش می‌رفت که عصر روز گذشته از استعفای استاندار مطلع شدم.

"علی زینی وند" استاندار کرمان شد
شنیده‌ها و برخی اخبار در فضای مجازی عنوان کرده اند که علی زینی وند معاون استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان استاندار کرمان از سوی هیات دولت منصوب شده است که هنوز خبر رسمی در این زمینه مخابره نشده است.

"عباس تقی زاده" مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با تایید خبر انتخاب "علی زینی وند" به عنوان استاندار کرمان گفت: هنوز به صورت کتبی این موضوع به استان ابلاغ نشده است، اما به صورت تلفنی این خبر از سوی وزارت کشور به استانداری کرمان اعلام شد

موافق آقای "زینی وند" به عنوان استاندار جدید کرمان هستم
"شهباز حسن‌پور" رییس مجمع نمایندگان استان کرمان، درباره انتخاب "علی زینی وند" به عنوان استاندار جدید کرمان گفت: روز گذشته وزارت کشور ساعت ۵ عصر این موضوع را به بنده که رییس مجمع نمایندگان استان بودم اعلام کرد و مجمع نمایندگان همان روز گذشته گلایه‌مندی خود را به وزارت کشور اعلام کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که انتخاب استانداران از اختیارات دولت است گفت: مجمع نمایندگان استان روز گذشته گزینه‌های بومی خود را به وزارت کشور اعلام کرد، اما دولت ما را در مقابل یک عمل انجام شده قرار داد و اذعان کردند که ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: وزارت کشور آقای "زینی‌وند" را یک مدیر توانمند و اجرایی می‌داند و معتقد است در مجموعه‌های مختلف کار‌های بزرگی انجام داده‌اند و در سیستان و بلوچستان نیز جزء موفق‌ترین مدیران کشوری بودند و امروز به عنوان استاندار کرمان انتحاب شدند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صادقانه و شفاف و پیگیری‌های دکتر فدایی در این چند سال افزود: از دکتر فدایی بسیار خواهش کردیم که استعفا ندهند و بنده هفته گذشته تلاش‌های خودم را برای انصراف ایشان انجام دادم، اما اصرار دکتر فدایی بر استعفا بود و از دو ماه قبل پیگیر استعفایشان بودند و استعفای ایشان مربوط به دیروز نبوده بلکه مربوط به دو ماه قبل است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت درباره دلایل استعفای فدایی نیز گفت: باید خود دکتر فدایی، دلایل استعفایشان را اعلام کنند، ولی مجمع نمایندگان استان نهایت همکاری و همراهی را با دکتر فدایی داشتند، اما اختلاف سلیقه و دیدگاه وجود دارد، ولی در عین حال ما همه تلاش خود را انجام دادیم تا از ظرفیت و توان دکتر فدایی استفاده کنیم، اما ایشان راغب به ادامه همکاری در این راه نبودند.

حسن‌پور با تاکید برآنکه وزارت کشور تا عصر روز قبل هیچ مشورتی درباره انتخاب استاندار جدید کرمان با مجمع نمایندگان استان نکرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان دولت است و کسی مسئولیت استانداری کرمان را در این ۵ ماه قبول نمی‌کرده، لذا آقای زینی‌وند به دلیل آنکه از بدنه وزارت کشور بودند، قبول مسئولیت کردند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید کرمان بیان کرد: به عنوان نظر شخصی موافق آقای زینی وند به عنوان استاندار جدید کرمان هستم، اما چند نفر از نمایندگان با این انتخاب مخالف هستند.


محمدجواد فدایی استاندار پیشین کرمان

اینگونه رفتار‌های دولت را محکوم خواهیم کرد
"مهدی زاهدی" نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اقدام دولت در راستای انتخاب استاندار جدید کرمان گفت: این اقدام دولت یک توهین بزرگ به مردم کرمان بود.

وی افزود: دولت و آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بدون هماهنگی و تعامل با مجمع نمایندگان استان کرمان دست به این اقدام زدند و یقین دارم قریب به اتفاق نمایندگان از این موضوع ناراحت هستند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آقای حسن‌پور به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان هم گلایه داریم، زیرا به عنوان رییس مجمع نمایندگان باید در هیات دولت و وزارت کشور حضور پیدا کرده و در آنجا مستقر می‌شدند و پیام مردم کرمان و نمایندگان را به هیات دولت می‌رساند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمی‌خواهیم فرد خاصی را به دولت تحمیل کنیم، اما این گونه رفتار‌ها نشان از عدم تعامل دولت با نمایندگان مردم را دارد. مشورت همواره یک اصل در دین مبین اسلام بوده و چگونه می‌شود دولت برای انتصاب استاندار یک استان کوچک با نمایندگان آن استان رایزنی می‌کند، اما برای انتخاب استاندار بزرگترین استان کشور بدون هیچ رایزنی گزینه خودشان را انتخاب می‌کنند؟

زاهدی با ابراز تاسف از عدم شفافیت در انتخاب استاندار جدید کرمان گفت: اگر دولت با آقای حسن‌پور به عنوان رییس محترم مجمع نمایندگان استان در راستای انتخاب استاندار مشورت کرده و ایشان به عنوان رییس مجمع واکنشی نشان نداده باشند که جای تاسف دارد، اما اگر آقای حسن پور به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان با این روش انتخاب و عدم تعامل آنان با نمایندگاه مخالفت کرده باشند و از دولت فرصتی برای رایزنی بیشتر طلب نموده، ولی دولتی‌ها به آن توجه ننموده اند، نشان می‌دهد که این دولت و وزارت کشور، توجهی به مردم و نمایندگان استان ندارد.

زاهدی تاکید کرد: یقینا نمایندگان استان کرمان قریب به اتفاق نسبت به نحوه این انتخاب موضع گیری خواهند کرد و این کار دولت را محکوم کرده و در صحن علنی مجلس از هفته آینده واکنش‌های خود را نشان خواهیم داد گفتنی است که این اعتراض جدای از این است که فرد انتخاب شده شایسته این مسئولیت هست یا خیر؛ و قطعا ما اینگونه رفتار‌های دولت را محکوم خواهیم کرد.

از جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف در اداره بهینه استان استفاده کنید

در جلسه صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه هیات دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری برگزار شد، "علی زینی‌وند" با تصویب هیات وزیران، به عنوان استاندار کرمان منصوب شد.

رییس جمهوری در این جلسه از مردم کرمان به عنوان مردمی مؤمن، انقلابی، متدین، دانش دوست و عالِم پرور یاد کرد و افزود: این استان شهیدان والامقامی تقدیم انقلاب و ایران کرده است و چه افتخاری بالاتر از اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی با آن همه نقش ارزنده در دوران دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم، از اهالی این دیار است.

روحانی خاطرنشان کرد: امنیت ایران و حتی امنیت منطقه و کشور‌های همسایه وام‌دار رشادت‌ها و دلاوری‌های حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه، از استاندار منتخب خواست که از همه اقشار به‌ویژه از جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف در اداره بهینه استان استفاده کند و رعایت اعتدال و اجتناب از افراط و تندروی را سرلوحه تصمیمات و اقدامات خود قرار دهد.

رییس جمهوری همچنین از زینی‌وند خواست که سلام وی را به همه مردم شریف کرمان، علما، نخبگان، دانشگاهیان و بویژه به کادر سلامت و بهداشت و درمان استان کرمان ابلاغ کند.

روحانی همچنین از زحمات محمدجواد فدایی استاندار پیشین کرمان قدردانی کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر