پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 58399
تاریخ انتشار: 16 آبان 1399 19:24
تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان چهار دوره پیاپی لیگ برتر فوتبال ایران، لیگ بیستم را با تساوی بدون گل برابر سایپا آغاز کرد.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا در چارچوب هفته نخست بیستیمن دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر امروز (جمعه) با قضاوت حسن اکرمی در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شد.


در این دیدار که به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار شد، ابراهیم صادقی سرمربی جوان سایپا، محمدحسین منادی، فریبرز گرامی، رضا علیاری، حسین ماهینی(امید دره دقیقه ۴۴)، سید ابوالفضل جلالی، محمدصادق بارانی، مهرداد عبدی، سعید محمدفرد، حسین کامیاب(امیرعلی صادقی دقیقه ۶۸)، مجید علیاری(محمدرضا سلیمانی دقیقه ۴۵) و حسین مالکی(رضا جعفری دقیقه ۶۸) را در ترکیب قرار داد.

در سوی دیگر میدان، یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخپوشان که لیگ نوزدهم را با قهرمانی به پایان رساند که پرسپولیسی‌ها چهارمین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرند، حامد لک، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی را از ابتدا به میدان فرستاد.

در همان دقیقه اول این مسابقه، مجید علیاری از سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ و توپ را به طور زمینی ارسال کرد که توپ با اصابت به پای محمدحسین کنعانی‌زادگان، نزدیک بود وارد دروازه شود اما با اختلاف اندکی به کرنر رفت تا نخستین موقعیت خطرناک این مسابقه توسط سایپایی‌ها رقم بخورد.

در ادامه، پرسپولیسی‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه نهم مسابقه، پاس در عمق بازیکن پرسپولیس با اشتباه مدافعان سایپا به مهدی عبدی در محوطه جریمه سایپا رسید و او را با دروازه‌بان تک به تک کرد که ضربه او با عکس‌العمل اکبرمنادی گلر نارنجی‌پوشان سایپا مواجه شد و به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۲ این مسابقه، سایپایی‌ها این بار توسط حسین کامیاب بازیکن جواد خود از سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ کردند که ضربه پای چپ او بعد از عبور از سد مدافع پرسپولیس به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۳، دومین موقعیت جدی پرسپولیس و مهدی عبدی را بار دیگر اکبرمنادی گلر سایپا در اختیار گرفت و اجازه نداد دروازه سایپا باز شود.

احسان پهلوان در دقیقه ۳۶ و در ادامه حملات پی در پی پرسپولیس روی دروازه سایپا در شلوغی پشت محوطه جریمه نارنجی‌پوشان صاحب توپ شد که شوت روی پا و محکم او را بار دیگر گلر سایپا با عکس‌العملی دیدنی برگرداند تا همچنان دو تیم بدون اینکه توپی از خط دروازه‌هایشان رد شود، نیمه نخست را ادامه دهند.

پرسپولیسی‌ها دست بردار نبودند و هر طور شده بود می‌خواستند با برتری نیمه نخست را پشت سر بگذارند که در وقت‌های تلف شده نیمه نخست و در شلوغی شش قدم سایپا، ضربه آرام و زمینی مهدی عبدی به تیر دروازه نارنجی‌پوشان برخورد کرد.

در نهایت نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل پایان یافت که ابراهیم صادقی به دلیل مصدومیت بازیکنانش، مجبور شد دو تعویض اجباری انجام دهد و به ترتیب محمدرضا سلیمانی در دقیقه ۴۵ و امید دره در دقیقه ۴۴ به جای مجید علیاری و حسین ماهینی به زمین آمدند.

 نیمه دوم را پرسپولیس هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴۹ احسان پهلوان توپ را از سمت راست زمین روی دروازه سایپا ارسال کرد که ضربه سر محمدحسین کنعانی‌زادگان را اکبرمنادی در ادامه عملکرد خوب در این مسابقه، برگرداند و اجازه تبدیل شدن این توپ به گل را نداد.

کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۵۰، با خطای روی بازیکن سایپا، نخستین کارت زرد سرخپوشان پایتخت در بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر را دریافت کرد.

در ادامه، بازیکنان سایپا صاحب ضربه کرنر شدند که توپ ارسالی روی دروازه پرسپولیس در شلوغی محوطه جریمه به فریبرز گرامی رسید و ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۶ این مسابقه و بعد از گذشت چند دقیقه از تسلط سایپا بر توپ و میدان، بازیکنان پرسپولیس توسط وحید امیری در محوطه جریمه سایپا صاحب موقعیت شدند که پاس او به کمال کامیابی‌نیا رسید و شوت محکم او از سمت چپ محوطه جریمه نارنجی‌پوشان، با اختلاف اندکی از روی دروازه به بیرون رفت.

یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۶۷ این مسابقه نخستین تعویض را انجام داده آرمان رمضانی به جای مهدی عبدی وارد زمین شد.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس با پاس‌کاری‌های پیاپی بار دیگر به محوطه جریمه سایپا رسیدند که این حرکت آنها منجر به کرنر شد. توپ ارسالی از روی نقطه کرنر با ضربه سر بازیکن پرسپولیس به تیرک دروازه سایپا برخورد کرد و در ادامه نزدیک بود توپ وارد دروازه شود که قبلا از آن داور سوت خود را به نشانه خطا به صدا درآورده بود.

گل‌محمدی در دقیقه ۷۵ در دومین تعویض خود، میلاد سرلک را به جای احمد نوراللهی وارد میدان کرد.

در دقیقه ۸۰ این مسابقه، کمال کامیابی‌نیا با خطا روی بازیکن پرسپولیس، دومین کارت زرد را از داور مسابقه دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد تا علاوه بر اینکه سرخپوشان پایتخت ۱۰ دقیقه باقی مانده را با یک یار کمتر ادامه دهند، اولین کارت قرمز سرخپوشان در فصل جدید لیگ برتر نیز به نام کامیابی‌نیا ثبت شود.

بلافاصله بعد از اخراج کامیابی‌نیا، بازیکنان سایپا از سمت راست زمین پرسپولیس به محوطه جریمه این تیم نفوذ کردند که ضربه پای چپ امیرعلی صادقی با واکنش خوب حامد لک مواجه شد تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

در دقیقه 86، میلاد سرلک از پشت محوطه جریمه شوت محکمی را روانه دروازه سایپا کرد اما اکبرمنادی گلر نارنجی‌پوشان سایپا در ادامه عملکرد خوب خود در مسابقه امروز، توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد. 

در نهایت این مسابقه به رغم حملات پی در پی پرسپولیس 10 نفره روی دروازه سایپا و در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم، با تساوی بدون گل پایان یافت.

مجید علیاری(دقیقه ۴۱) و فرهاد حسینی(دقیقه ۸۳) از سایپا و سعید آقایی(دقیقه ۵۷) و احمد نوراللهی(دقیقه ۵۸) از پرسپولیس، بازیکنانی بودند که در این مسابقه از داور میدان کارت زرد دریافت کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر