چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 57987
تاریخ انتشار: 09 آبان 1399 10:48
ترامپ برای پیروزی در انتخابات سراسری باید در فلوریدا برنده شود

دوئل «بایدن» و «ترامپ» در ایالت تعیین‌کننده فلوریدا

آنطور که وضعیت دو نامزد در ایالت‌های تعیین کننده نشان می‌دهد، ترامپ برای پیروزی در انتخابات سراسری باید در فلوریدا برنده شود و یک میانگین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۱.۴ درصد از رقیب عقب است، که از نظر آماری رقابتی کاملا فشرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.

به گزارش بی بی سی؛ بایدن در جمع هوادارانش گفت: «قدرت در دست شماست. اگر فلوریدا آبی شود، کار تمام است.»

منظور از آبی، حزب دمکرات است. در مقابل رئیس جمهور آمریکا با بالیدن به ارقام رشد اقتصادی در مورد رقیب خود گفت: «او مقررات منع تردد را (در ارتباط با همه گیری شیوع کرونا) بر شما اعمال خواهد کرد.»

درحالی که پنج روز تا انتخابات آمریکا مانده پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌های سطح ملی پایدار بوده است. با این حال برتری او در ایالت‌های تعیین کننده مانند فلوریدا، که در نهایت نامزده برنده را انتخاب خواهند کرد، نامطمئن‌تر به نظر می‌رسد.  تاکنون بیش از ۸۰ میلیون نفر رای داده اند که ۵۲ میلیون آن به صورت پستی بوده، که آمریکا را در مسیر ثبت بزرگترین مشارکت انتخاباتی طی بیش از یک قرن قرار می‌دهد.

هشدار ترامپ در مورد رکود «فلج کننده»

ترامپ در تجمع روز پنجشنبه در تمپا در فلوریدا با آب و تاب به آمار‌های رسمی اشاره کرد که می‌گوید اقتصاد آمریکا در تازه‌ترین دوره سه ماهه شاهد رشد سالانه ۳۳.۱ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در سه ماه قبل از آن در خلال بحران همه گیری کرونا ۳۱ درصد کوچک شده بود.

آنطور که وضعیت دو نامزد در ایالت‌های تعیین کننده نشان می‌دهد، ترامپ برای پیروزی در انتخابات سراسری باید در فلوریدا برنده شود و یک میانگین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۱.۴ درصد از رقیب عقب است، که از نظر آماری رقابتی کاملا فشرده است.

 ترامپ در تجمعی یک ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای در فضای باز به هزارن هوادار خود که خیلی از آن‌ها ماسک نداشتند گفت: "برنامه جو بایدن اعمال مقررات سخت منع تردد (در ارتباط با کرونا) است. او شما را حبس خواهد کرد.»

او افزود: «اگر جو چرتی رئیس جمهور شود شاهد رکود عمیق فلج کننده‌ای خواهید بود که تا بحال مثل آن را ندیده اید.»

او اشاره کرد: «ببینید ما را با اروپا مقایسه می‌کردند. می‌گفتند 'آلمان وضع خیلی خوبی دارد، فرانسه وضع خیلی خوبی دارد، همه وضع خیلی خوبی دارند'. نه هیچ کدام وضع خوبی ندارند.»

او ضمن تاکید بر این که اروپایی‌ها متحدان آمریکا هستند گفت: «آمار‌ها در آنجا به شدت درحال جهش است، آن‌ها درحال تعطیل کردن و اعمال مقررات منع تردد هستند.»

"من با این کار مخالفم، چون ما دیگر مقررات منع تردد اعمال نمی‌کنیم. ما این کار را کردیم، بیماری را درک کردیم و حالا کسب و کار‌ها را بازگشایی کرده ایم.» 

آمار روزانه ابتلا به کووید در آمریکا اکنون با ۸۹ هزار مورد رکورد تازه‌ای ثبت کرده است. به گزارش نیویورک تایمز آمار روزانه مرگ در این کشور طی روز‌های اخیر به طور میانگین ۷۸۰ نفر بوده است.

بایدن: ترامپ «تسلیم شده»

بایدن در تجمعی در یک کالج در بخش بروارد در شمال میامی، که مردم با اتومبیل‌های خود در آن شرکت کرده بودند، برای ۲۴ دقیقه سخن گفت.

او گفت: "افسوس می‌خورم که نمی‌توانم وسط جمعیت بیایم و با همه شما دست بدهم، اما ما مدتی قبل نتیجه گیری کردیم که باید (در این کمپین ها) مسئولانه عمل کنیم.» 

او از حاضران که بسیاری از آن‌ها در اتومبیل خود نشسته بود برای پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تشکر کرد.

بایدن از تجمع آقای ترامپ در سوی دیگر ایالت به عنوان یک رویداد "ابرمسری" انتقاد کرد.

او گفت که دونالد ترامپ در برابر همه گیری «تسلیم شده.»

آمار ابتلا در آمریکا هم اکنون به ۹ میلیون نفر نزدیک شده است.

بایدن خواستار صدور یک دستور ملی برای زدن ماسک شد و فریاد زد: «به خدا این یک بیانیه سیاسی نیست، یک وظیفه میهنی است!»

او گفت که قصد اعمال مقررات منع تردد در کشور را ندارد، هرچند هفته پیش در جریان مناظره ایاین موضوع را رد نکرده بود.

بایدن رقیب خود را کسی توصیف کرد که «می داند تنها در صورتی می‌تواند به پیروزی برسد که بر سر نژاد، ملیت، و جنسیت بین ما شکاف بیاندازد.»

او افزود: «ببینید، همه می‌دانند که دونالد ترامپ کیست. باید به او نشان دهیم ما که هستیم.»

در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد آقای ترامپ درحال جذب بخشی از آرای لاتین تبار‌ها است - بلوکی کلیدی در فلوریدا و سایر نبردگاه‌ها مثل نوادا - بایدن مستقیما با رای دهندگانی که ریشه در آمریکای لاتین دارند صحبت کرد.

او گفت: «درحالی که پرزیدنت ترامپ این همه مستبد را در اطراف جهان ستایش می‌کند، نمی‌تواند باعث پیشرفت دمکراسی و حقوق بشر برای مردم کوبا یا مردم ونزوئلا شود.» 

ترامپ فورا در توییتر جواب داد: «مخالفان ما می‌خواهند آمریکا را به کوبای کمونیستی یا ونزوئلای سوسیالیستی بدل کنند.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر