جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 57427
تاریخ انتشار: 24 مهر 1399 12:34
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

سه هزار و ۵۶۰ قانون مزاحم در کشور حذف شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بررسی های صورت گرفته در زمینه قانون های مزاحم و اضافه کشور در دوره گذشته سه هزار و ۵۶۰ قانون حذف شده است.
به گزارش راه امروز به نقل از ایرنا، رجب رحمانی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت تغییر قانون های مزاحم برای حمایت از تولید و رشد سرمایه گذاری،اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۵۶۰ سرفصل قانون در کشور وجود دارد که در دوره گذشته براساس بررسی هایی که در این زمینه صورت گرفت سه هزار و ۵۶۰ قانون مزاحم و اضافه حذف شد.
رحمانی افزود: مسوولان استان قزوین با توجه به وضعیت صنعتی آن می تواند مشاوره های خوبی در زمینه قانون های مزاحم دهند که از تمامی این گزارش ها و مشاوره ها استقبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت تامین برق مورد نیاز سرمایه گذاران جدید، گفت: در زمینه برق از مسوولان وزارت نیرو این انتظار می رود که اختیارات استان قزوین را با توجه به اینکه شرکت توزیع برق قزوین زیر مجموعه شرکت برق منطقه ای زنجان است، افزایش دهند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در صنعت برق و لزوم حمایت از این سرمایه گذاران افزود: امروز کشور با شرایط و مشکلات مختلف اقتصادی و تحریمی رو به رو است که این مهم کار را برای سرمایه گذاران سخت کرده و در این شرایط سرمایه گذاران باید از انواع حمایت های دولتی بهره مند شوند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک های صنعتی استان قزوین نیازمند نگاه دوراندیشانه ای در زمینه تامین انرژی و برق هستند که در این زمینه علاوه بر اقدامات منطقه ای به دنبال جلب نگاه ویژه نهادهای بالادستی هم هستیم.
این مسوول اضافه کرد: در حال حاضر در برخی از شهرک های صنعتی و مسکونی استان قزوین مشکلات مربوط به برق وجود دارد که باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.


۱۷ نیروگاه برق با مقیاس کوچک در استان قزوین فعالیت می کند
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان و قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: به نیروگاه هایی که کم تر از ظرفیت نیروگاه های بزرگ برق تولید می کنندنیروگاه های مقیاس کوچک می نامند و استان قزوین جزو استان های با بالاترین ظرفیت در این زمینه محسوب می شود.
علی خلجی گفت: در حال حاضر ۱۷ نیروگاه با مقیاس کوچک در استان قزوین وجود دارد و به دنبال این هستیم که هفت نیروگاه دیگر را نیز در این استان احداث کنیم.
وی افزود: در زمینه تامین اعتبارات نیروگاه ها با مشکلات اعتباری رو به رو هستیم که این مهم حوزه فعالیت سرمایه گذاران را محدود و آنها را با مشکلات اقتصادی رو به رو کرده که امیدواریم با حمایت های استانی و کشوری این مشکلات برطرف شود.
این مسوول اضافه کرد: برای تامین برق شهرک های صنعتی نیازمند اعتبارات فرا استانی هستیم ولی با این وجود توانسته ایم با استفاده از ظرفیت های بومی مشکلات را تا حدود زیادی برطرف کنیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان و قزوین اظهار داشت: استان قزوین از لحاظ شبکه ای وضعیت مطلوبی را دارد و چالش جدی در زمینه برق استان قزوین وجود ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر