جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 56781
تاریخ انتشار: 12 مهر 1399 19:01
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان تهران، نسبت به پایین بودن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در این استان هشدار داد.
به گزارش راه امروز به نقل ازخبرگزاری تسنیم؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درباره وضعیت بیماری در استان تهران تشریح کرد: پس از گذر از خیز اول بیماری در اسفندماه سال گذشته و خیز دوم در تیرماه سال جاری در استان تهران، از اوایل شهریورماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، مجدداً روند صعودی به خود گرفته و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری در این استان، به شکل نگران‌‌کننده‌‌ای در حال امتداد است و در صورت تداوم این روند افزایشی شاهد بالا رفتن موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در استان تهران طی هفته‌‌های آتی خواهیم بود.

وی افزود: هم‌‌اکنون شهرستان‌‌های تهران، پیشوا، دماوند، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه و ورامین در وضعیت قرمز و رباط کریم و پاکدشت در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارند.

لاری میزان رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در استان تهران را 46 درصد اعلام کرد و هشدار داد که این میزان رعایت، پایین‌‌تر از میانگین کشوری است.

به گفته لاری، استفاده از ماسک توسط مردم استان تهران در اماکن عمومی 59 درصد و در وسایل نقلیه عمومی 50 درصد است؛ همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارت و بانک‌‌ها، 79.4 درصد و توسط صنوف و صنایع، 45 درصد است که میزان استفاده از ماسک در این دو گروه یاد شده نیز پایین‌‌تر از میانگین کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی درباره موارد بستری تصریح کرد: بروز موارد بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است و در زمان حاضر تعداد 4605 بیمار مبتلا به کووید19 در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که 912 نفر از این بیماران، به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت ویژه حضور دارند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر