جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 56252
تاریخ انتشار: 04 مهر 1399 09:42
وزارت بازرگانی چین بار دیگر ضمن تهدید شرکت های خارجی که از قوانین این کشور سرپیچی می کنند یا برای امنیت ملی خطری ایجاد می کنند اعلام کرد که قرار گرفتن نام یک شرکت خارجی در فهرست موجودیت های غیرقابل اعتماد، به رفتار شرکت های خارجی بستگی دارد.
به گزارش  راه امروز به نقل ازایرنا «گائو فونگ» روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: هیچ فهرست از پیش تعیین شده ای برای شرکت های غیر قابل اعتماد وجود ندارد و این لیست کشورها یا شرکت های خاصی را هدف قرار نمی دهد.
چین بار دیگر شرکت های خارجی را تهدید کرد
این وزارتخانه اوایل هفته ای که گذشت از مفاد این فهرست رونمایی کرد و جزئیات قوانینی را که منجر به مجازات شدید اشخاص خارجی و اشخاصی که منافع ملی چین و حقوق قانونی شرکت های چینی را تضعیف می کنند، اعلام کرد.

این سخنگو درباره اینکه کدام نهادهای خارجی در این لیست قرار می گیرند، گفت که یک برنامه از پیش تعیین شده یا فهرست قبلی وجود ندارد، اما «اینکه کدام شرکت ها در لیست موجودیت غیر قابل اعتماد قرار گیرند، به رفتار خود شرکت ها بستگی دارد».

با توجه به مفاد منتشر شده،  افراد خارجی مندرج در این فهرست که هنوز منتشر نشده از فعالیت های مربوط به واردات و صادرات مربوط به چین و همچنین سرمایه گذاری در چین منع خواهند شد و کارمندان مربوطه این نهادها ممکن است با محدودیت ها و ممنوعیت هایی روبرو شوند.

گزارش ها حاکی است که این فهرست متوجه کشور خاصی نیست اما بسیاری آن را اقدام متقابل چین در برابر آمریکا می دانند که به دلایل و بهانه های امنیتی محدودیت ها و ممنوعیت هایی برای فعالیت اقتصادی شرکت های چینی در نظر گرفته است.

از زمان اعلام مفاد، بسیاری از شرکتهای خارجی ظاهراً نگران اقدامات چین بوده اند که این برنامه مبادا بر اعتماد سرمایه گذاران خارجی به چین تأثیر بگذارد.

اما سخنگوی وزارت بازرگانی چین تأکید کرد که موقعیت چین در تعمیق اصلاحات، درهای بازتر به روی جهان و حمایت قاطع از حقوق و منافع مشروع انواع نهادهای بازار تغییر نخواهد کرد و شرکت های صادق و درستکار نباید نگران فعالیت های قانونمند خود باشند.

گائو گفت: جهان اکنون فشار فزاینده ای را تجربه می کند که به طور جدی بر سرمایه گذاری در سراسر دنیا تأثیر گذاشته است. با وجود این چین در جذب سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاری در خارج از کشور، توازن کلی را حفظ کرده است.

نظرسنجی اخیر منتشر شده توسط شورای تجارت چین و آمریکا نشان می دهد که ۸۳ درصد از شرکتهای مورد بررسی، چین را به عنوان یکی از مهمترین بازارهای هدف در جهان می دانند.

گائو افزود: این نظرسنجی اعتماد سرمایه گذاران خارجی به بازار چین را انعکاس می دهد چین بدون تردید با بازکردن درهای تجارت به روی خارج، فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و فرصت های توسعه چین را با سرمایه گذاران سایر کشورها به اشتراک می گذارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر