سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 56132
تاریخ انتشار: 01 مهر 1399 17:08
عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که چه تغییری در طرح اصلاح قانون انتخابات درباره شرط سنی کاندیدا‌های ریاست جمهوری صورت گرفته است، گفت: این مورد را بررسی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که حداقل سن ۴۵ و حداکثر ۷۰ برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لازم است.
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس از تصمیم پارلمان برای ایجاد محدوده سنی جهت ثبت نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش راه امروز به نقل از تسنیم، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این طرح هم اکنون در جلسه کمیسیون در حال بررسی نهایی است و سپس برای ارسال به هیئت رییسه، اصلاح و جمع بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، عصر امروز طرح اصلاح قانون انتخابات تقدیم هیئت رییسه مجلس می‌شود، در پاسخ به این سوال که واکنش کمیسیون به انتقاد متخصصان و کارشناسان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات چه بود، تصریح کرد: ما این طرح را با توجه به نظراتی که منتقدین داشتند، مجددا بررسی و برخی اصلاحات را اعمال کردیم.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که مثلا درباره سن کاندیدا‌ها که منتقدین زیادی داشت چه اصلاحی صورت گرفته است، گفت: این مورد را بررسی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که حداقل سن ۴۵ و حداکثر ۷۰ برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که مبنای علمی عدد ۴۵ و ۷۰ برای ریاست جمهوری مباحث فیزئولوژیک، روانشناختی یا تجربی بوده یا مسائل دیگر، گفت: مبنای ما تصمیم و رای کمیسیون بود که مورد تصویب قرار گرفت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر