چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 56036
تاریخ انتشار: 28 شهريور 1399 18:05
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارت بازرگانی هیچ شرکت تولیدی در کشور لغو نشده است گفت: تعلیق کارت‌های بازرگانی شرکت‌های بازرگانی نیز در صورت انجام تعهد ارزی برطرف می‌شود.
به گزارش راه امروز به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج،حمید زادبوم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان البرز یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در تولیدات صنعتی و کشاورزی است و  بخش مهمی از محصولات کشاورزی صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: صنایع  مختلف و برندهایی که امروز در کشور وجود دارد در این استان  مستقر هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی که در اتاق بازرگانی استان البرز راه‌اندازی شده بیان‌گر بخش کوچکی از پتانسیل‌های موجود در این استان است افزود: در نشستی که با صنعتگران و صادرکنندگان استان البرز داشتیم از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شدیم، برخی مشکلات مربوط به مسائل کشوری می‌شود که امروز تمامی صنعت‌گران با آن روبه‌رو هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در راستای تحقق جهش تولید در سال جاری تلاش شده قدم‌های بهتر و موثرتری در راستای رفع موانع تولید و صادرات برداشته شود، بیان‌کرد: در مورد کارت بازرگانی مشکلی که به آن اشاره می‌شود بحث تمدید کارت‌ها بود که موردی از این جهت نیست اما در زمینه تعلیق کارت‌های بازرگانی ما هیچ کارت بازرگانی شرکتی را تا امروز تعلیق نکرده‌ایم که بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

زادبوم با بیان اینکه تولیدکنندگان ارز را برمی‌گردانند و باید به آن‌ها فرصت داد، تصریح کرد: شرکت‌های بازرگانی که تعهد ارزی آنها صفر درصد بوده با تصمیم مشترکی که در کارگروه پایش رفتار تجاری توسط  وزارت صمت، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و گمرک ایران گرفتند شد، آن درسته از صادرکنندگان که تولیدی نیستند و هیچ تعهد ارزی در سال‌های اخیر ایفا نکردند کارت‌های بازرگانی آنها تعلیق شده که حدود دو هزار و 500 شرکت می‌شود و امیدواریم برخی از اینها با انجام تعهد رفع تعلیق شوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه صادرات امسال بسته‌های تشویقی تعریف شده است عنوان کرد: همچنین یکی از مشکلات موجود صادرکنندگان تعداد کم پایانه‌های صادراتی است که از بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مراکز در مناطق تولیدی و مرزی کشور حمایت می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان این تسهیلاتی نیز برای صادرکنندگان برنامه‌ریزی شده است گفت: 4 هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اعطای تسهیلات 14 و نیم درصد برنامه‌ریزی شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر