جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 56001
تاریخ انتشار: 27 شهريور 1399 18:03
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور ایران امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان و آثار منفی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد، از لحاظ کالایی در تعادل نسبی قرار دارد و فروشگاه‌ها تا سقف پراز اجناس مختلف است.
 به گزارش راه امروز؛یزدان سیف روز پنج‏شنبه در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار، گندم، آرد و نان استان بوشهر افزود: این در شرایطی است در کشورهایی که تحت هیچ تحریمی قرار ندارند با شیوع کرونا با مشکل جدی در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز  روبرو شدند.

وی بیان کرد: اگرچه کشور در وضعیتی پر مشکل و حساس است اما با این وجود همگان آماده دفاع از شرف، اقتدار و ناموس کشور هستند و کارکردن مدیران در حوزه‌های مختلف امروز جهاد تلقی می‌شود زیرا دشمنانی که چشم دیدن سربلندی ایران را ندارند فشار سنگینی بر کشور تحمیل کرده‌اند.

سیف عنوان کرد: بخش عمده این مشکلات ناشی از کینه و عداوت دشمنانی است که به این مرز و بوم چشم طمع دوخته‌اند.

وی گفت: آمریکا تصور می‌کرد با اعمال تحریم‌ها در ایران قحطی می‌آید و از مردم خواست تا به فروشگاه‎ها مراجعه و هر آنچه در آنها هست را خریداری کنند تا دولت ایران در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز مردم با مشکل روبرو شود اما وجود این دشواری‌ها  اکنون در شهریور ماه سال ۹۹ کشور پایدارتر از گذشته است.

سیف گفت: دشمنان تا امروز به هدف خود دست نیافته‌اند که این علاوه بر لطف خدا از وجود انسان‌هایی است که با تمام وجود در راه عزت بزرگی و اقتدار ایران گام برمی‌دارند.

وی اظهار کرد: هر کس در سطح خودش باید برای کشور حلال مشکلات باشد تا از این شرایط سخت کنونی عبور کنیم.

سیف بیان کرد: دشمن با اطلاع رسانی نامناسب تلاش می‌کند مشکلات موجود را تبدیل به چالش بین دولت و مردم کند که در این شرایط باید همگان بیدارانه و هوشیارانه عمل کنند.

وی اظهار کرد: ناامید کردن مردم حرکت در مسیر دشمن است ولی با این وجود برای امیدوار کردن نیز نیاز به تلاش و فعالیت است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در باره وضعیت نهاده‌های دامی در کشور گفت: از ابتدای سال جاری ۷۰۰ هزار تن ذخایر نهاده‌های دامی و سویا در کشور موجود بود که از این مقدار بخش زیادی توزیع و جایگزین آن شده‌است.

وی یادآور شد: نزدیک به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن از محل دانه‌های روغنی کنجاله استحصال و در کشور بین دامداران و مرغداران توزیع شده‌است.

سیف اظهار کرد: کل مصرف کشور در بخش نهاده‌های دامی و سویا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تا چهار میلیون تن است که تنها بخش بسیار اندکی در این بخش کمبود وجود داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نهاده‎های دامی در سخت ترین شرایط کشور تامین می‌شود دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا تامین و توزیع نهاده‌ها به صورت مناسبی صورت گیرد.

معاون وزیر صمت افزود: همچنین نظارت کامل بر توزیع کالاهای اساسی که ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی دارند، ضروری است.

وی تاکید کرد: دشمن بر اشتغال کشور و نهاده‎های تولید تمرکز کرده که برای مقابله با آنها تامین نقدینگی و نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان در سال جهش تولید ضروری است. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر