جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 55900
تاریخ انتشار: 26 شهريور 1399 10:06
نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی با رییس و جمعی از کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد.
به گزارش راه امروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی با رییس و جمعی از کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد.

در این نشست که با حضور عباسعلی کدخدایی رییس پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود و مصطفی میرسلیم، سیدمحمود نبویان، روح‌الله نجابت و الهام آزاد از اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی حضور داشتند.

در این نشست صلاحیت‌های کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه براساس تحلیل‌ها و مطالعات علمی صورت گرفته در پژوهشکده شورای نگهبان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و درخصوص ظرفیت‌های قانونی اصل نود، بحث و تبادل نظر شد.

براساس اصل نودم قانون اساسی هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضاییه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آن‌ها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام کند و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر