پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 55874
تاریخ انتشار: 25 شهريور 1399 17:41
محمدعلی دهقان دهنوی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی سخنانی در مذمت ایجاد محدودیت برای فعالان اقتصادی سخنرانی کردو گفت: ما در ایران معمولا در مواجهه با تکنولوژی‌های جدید، ابتدا آن را انکار می‌کنیم و زمانی که فرصت طلایی کسب این تکنولوژی را از دست دادیم، حسرت می‌خوریم.
 به گزارش راه امروز:او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در ادبیات بهبود محیط کسب و کار، مشکلات بنگاه‌ها به دو دسته مشکلات درونی و بیرونی قابل تفکیک است، ادامه داد: مشکلات بیرونی نیز به دو دسته مشکلات کلان و خودساخته تقسیم می‌شود. برای مثال اینکه صادرکننده‌ای برای انجام صادرات مجبور باشد، مجوزی را دریافت کند و با مسایلی روبه‌رو شود، از جمله مشکلات دست‌ساز است که کنترل آن در دست بنگاه نیست و در اختیار حاکمیت است.

دهقان در ادامه به اقداماتی که به تسهیل امور فعالان کسب و کار منتهی شده اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات ایجاد پنجره واحد کسب‌وکار در اتاق تهران بود که شروع کسب و کار را از 72 روز به 72 ساعت کاهش داد و این بدان معناست که سرمایه‌گذاری‌ها 69 روز زودتر به انجام می‌رسد.

او گفت: امروز قرار است تفاهمنامه‌ای میان وزارت امور اقتصاد دارایی و اتاق بازرگانی تهران به امضا برسد که تحت لوای آن قصد داریم سه پارادایم را دنبال کنیم؛ پارادایم نخست، تبدیل نظارت‌های پیشینی به نظارت‌های پسینی است؛ پارادایم دوم، محدود کردن انتظار است؛ به این معنا که فعالان اقتصادی بدون محدودیت زمان در انتظار صدور یک مجوز نمانند. پارادایم سوم نیز آن است که برای صدور مجوزهای حائز اهمیت، قید زمان تعیین شود و زمانی که این زمان به پایان رسید، امکان شکایت و حق پیگیری برای فعالان کسب و کار محفوظ باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر