جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 55866
تاریخ انتشار: 25 شهريور 1399 15:20
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بورس انرژی ما تاکنون رونق نگرفته که باید تغییراتی در این زمینه حاصل شود.
به گزارش راه امروز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر نفت درباره برنامه های توسعه ای این وزارتخانه، گفت: بنده شاهد پیشرفت هایی در این حوزه بوده ام به گونه ای که در سفر به خوزستان از پالایشگاه خلیج فارس بازدید کردیم و بابت توان دفاعی کشور افتخار می کنیم، چرا که این پالایشگاه حدود ۱۴ میلیون تُن فرآورده دارد و ما اگر در همه عرصه ها این باور را داشته باشیم می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی درباره بورس انرژی،افزود: سوال بنده این است که چرا بورس انرژی ما تاکنون آن طور که باید و شاید رونق نگرفته است و باید تغییراتی در این زمینه حاصل شود و همچنین در بحث خام فروشی هم باید تغییراتی لحاظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره الگوی مصرف، اظهار داشت: کشور ما در زمینه مصرف انرژی جز کشورهای پرمصرف است و عملکرد ما در این بخش قابل قبول نبوده و نیازمند تغییراتی در رویکرد ها در این عرصه است.

قالیباف یادآور شد: در ۴۰ روز گذشته وزیر نفت جلسات متعددی در زمینه های مختلف با نمایندگان مجلس برگزار کرد و علت آنکه جلسه امروز با وزیر نفت جلسه ای منطقی بود آن است که وزیر نفت و همکاران وی بسیاری از دغدغه ها و موضوعات مورد نظر نمایندگان را پذیرفتند.

وی ادامه داد: البته لازم است این وزارتخانه همچنان ارتباطات خود را با کمیسیون های مجلس و مرکز پژوهش ها داشته باشد تا دیگر مشکلات این حوزه حل و فصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مشکلاتی که در زمینه تهیه گاز مایع و سوخت کشاورزان وجود دارد، گفت: محروم ترین و مستضعف ترین افراد جامعه از گاز مایع استفاده می کنند اما مشکلاتی در تهیه این گاز دارند که باید حل و فصل شود. همچنین کشاورزان هم مشکلاتی در زمینه سوخت دارند که لازم است با همکاری دولت و مجلس این دو مشکل هم مرتفع شود.

وی اظهارداشت: با توجه به اقدامات دشمن و فشار و تهدیداتی که آنان به کشورمان تحمیل می کنند، نمی توان انتظار داشت که وزارت نفت برنامه ها و هدف گذاری های خود را مطابق با برنامه پیش ببرد.

قالیباف تصریح کرد: البته همه در مجلس، دولت و پژوهشگاه ها بپذیریم که باید تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و با به کارگیری ابزارها و تجهیزات فنی خود، بر توان داخلی خود متمرکز باشیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این توان در وزارت نفت و همچنین صنعت و تکنولوژی ما وجود دارد و درست است که کاری سخت است اما این کار شدنی است و ما باید گام های خوبی در این راستا برداریم و عقب ماندگی ها و موانع را مرتفع کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر