جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 55812
تاریخ انتشار: 24 شهريور 1399 18:13
شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) ۲۹ هزار و ۳۰۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد رسید.
براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۸۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش راه امروز:همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۵۹ واحد کاهش به ۴۲۲ هزار و۸۸۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۷۰ واحد واحد افت به ۲۷۷ هزار و ۲۰۴ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۷ هزار و ۵۸ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و  ۴۹۳ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۷۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۳۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۶۶۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۵۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۲۲۴ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۱۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۷۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۶۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) بایک هزار و ۱۵۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۰۱ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۴ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۱۸ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۷۹۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد بانک پارسیان (وپارس) با دو هزار و ۹۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۳۹۶ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۳۹۸ واحد، پارس خودرو (خپارس) با ۳۳۴ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۲۴۷ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۸۴ واحد، باما (کاما) با ۱۸۱ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۶۸ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۵۹ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۱۴۰ واحد،‌ ایران ترانسفور (بترانس) با ۱۳۴ واحد، تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۱۱۳ واحد، کالسمین (فاسمین) با ۱۱۲ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۹۴ واحد، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۹۳ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۸۴ واحد و تامین سرمایه بانک ملت (تملت) با ۸۴ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، بانک ملت، و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۹۵۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۳۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۱۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۳۰ هزار برگه سهم به ارزش ۳۹ هزار و ۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ هلیدنگی صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی شیراز (شراز)،‌ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، ‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد بانک دی (دی)،‌ توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)،‌ صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)،‌ سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)،‌ توکاریل (توریل)، اعتباری ملل (وملل)، بهمن دیزل (خدیزل)، سیمان ساوه (ساوه)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بیمه معلم (ومعلم)، توزیع داروپخش (پخش)، بیمه دی (ودی) و کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر